Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2008/2009

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.

§ 2. ods. 1 a

Základné identifikačné údaje

Názov školy Základná škola Angely Merici, ul. Halenárska 45, 917 01 Trnava
Adresa školy Halenárska 45, 917 01 Trnava
Telefón +421335511721
E-mail riaditel@zsamtt.edu.sk
Zriaďovateľ Rímska únia Rádu sv. Uršule
  Slovenská provincia

Vedúci zamestnanci školy

  Priezvisko, meno Telefón Služ. mobil e-mail
Riaditeľ Mgr.Alena Grausová 033 5511721   alena.grausova@gmail.com
ZRŠ Mgr.Pavol Masár 033 5511204   pavolm.918@gmail.com
ZRŠ Mgr.Bibiána Vyskočová 033 5511204   bibavyskocova@gmail.com
Vedúca vychovávateľka ŠK Ingrid Bedřichová 033 5511204   ingrid.bedrichova@gmail.com
Vedúca ŠJ Zuzana Bohunická 033 5511303   bohunica@gmail.com

Rada školy

  Titl., priezvisko, meno Kontakt
predseda Ing. Jana Genčurová gencurovci@gmail.com
pedagogickí zamestnanci Mgr.Vojtech Bičan vobi47@post.sk
  Mgr.Alena Ištvancová  
     
ostatní zamestnanci Jozef Bilčík  
     
zástupcovia rodičov Peter Vanák peter.vanak@jm.com
  Mgr.Jozef Pikna jozef.pikna.st@gmail.com
  PaedDr.JanaChynoradská jana.chynoradska@harmonyschool.sk
     
zástupca zriaďovateľa Mgr.Sr.Samuela Harmáčková danaharmackova@yahoo.fr
  Mgr.Sr. Magdaléna Ciuttiová magdalenaosu@gmail.com
  Sr.Anunntiata Sádovská ursuline01@gmail.com
iní Mgr.Ružena Maková ruzena.makova@gmail.com

Poradné orgány školy

Názov MZ a PK Vedúci Zastúpenie predmetov Poznámka
PK slovenského jazyka a cudzích jazykov Mgr. Genovéva Kolarovičová SJ,AJ,NJ,FJ  
PK spoločenskovedná Mgr. Jana Sláviková D,OV,HV,VV  
Pk prírodovedná Mgr. Vojtech Bičan M,F,Ch,Prír.,Zem.,Inf,  
PK náboženstvo Mgr. Eva Balajková náboženstvo - všetky ročníky  
MZ 1.-4.roč. PaedDr. Mária Megová predmety 1.4.roč.  
MZ ŠKD Elena Bašovská vychvávateľky ŠKD  

§ 2. ods. 1 b

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 415

Počet tried: 18

Podrobnejšie informácie:
Ročník: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Spolu
počet tried 2 2 2 2 2 2 2 2 2 18
počet žiakov 46 50 50 48 45 42 37 48 49 415
z toho ŠVVP       1 1 2 1 1 1 7
z toho v ŠKD 41 51 45 38           175

§ 2. ods. 1 c

Zapísaní žiaci ZŠ

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2008: 43/22

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2008: 46/22

Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 2/0

Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2009
  Nižší ročník 5.roč. 6.roč. 7.roč. 8.roč. 9.roč. Spolu
Počet žiakov 194 45 42 37 48 49 415

§ 2. ods. 1 d

Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ

  Gym 8.roč Gym 6.roč Gym 4.roč SOŠ SOU OU Iné Spolu
prihlásení     15 31 3   2 51
prijatí     15 31 3   2 51
% úspešnosti     100 % 100 % 100 %   100 % 100 %

§ 2. ods. 1 e

Klasifikácia tried

Trieda ANJ CvM CvSJ DEJ FRJ FYZ Hv CHE INF KNJ MAT NEJ Ov Bio Pv
I.A                     1,13        
l.B                     1,05        
II.A                     1,24        
II.B                     1,12        
III.A 1,46                   1,33        
III.B 1,32                   1,48        
IV.A 1,43                   1,43        
IV.B 1,48                   1,61        
V.A 1,86     1,23             1,73 1,57   1,09  
V.B 1,74     1,3             1,91 1,61   1,39  
VI.A 2,0     1,38   2,05         1,95 2,0      
VI.B 2,0     1,58   2,11         2,68 2,26      
VII.A 1,61     1,28   2,22         2,56 1,67      
VII.B 2,06     1,56   2,72         2,28 2,47      
VIII.A 2,55     1,64 2,38 2,73   2,82     2,68 2,0      
VIII.B 2,2     1,68 1,71 2,24   2,04     2,2 1,56      
IX.A 1,86     1,33   1,81   2,0     1,9 1,76      
IX.B 2,0     1,68   1,82   2,39     2,29 2,07      

Trieda PR PVED PRV RIN NAB SJL Spr Tech Tv UČD UČT VL Vv Geo ZEM
I.A   1,0       1,17 1,00                
l.B   1,0       1,11 1,00                
II.A     1,08     1,12 1,00                
II.B     1,08     1,04 1,00                
III.A   1,42       1,33 1,00         1,33      
III.B   1,24       1,28 1,00         1,28      
IV.A   1,26       1,55 1,00         1,35      
IV.B   1,22       1,48 1,00         1,43      
V.A       1,36   1,95 1,00             1,45  
V.B       1,17   1,87 1,00             1,3  
VI.A 1,57       1,24 2,0 1,00               1,43
VI.B 1,32       1,11 2,11 1,00               1,74
VII.A 1,39       1,39 1,83 1,00               1,44
VII.B 1,94       2,22 2,44 1,17               1,78
VIII.A 2,18       1,14 2,55 1,00               2,0
VIII.B 1,76       1,16 2,2 1,00               1,56
IX.A 1,81       1,19 1,86 1,00               1,43
IX.B 1,43       1,0 2,29 1,00               1,75

Prospech žiakov

Hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov

Na prvom stupni prospelo 188 žiakov, jeden žiak neprospel. Samé jednotky malo spolu 124 žiakov, čo predstavuje 65,6 %. Znížená známka zo správania nebola.

Na druhom stupni prospeli všetci žiaci. Samé jednotky malo 34 žiakov, čo predstavuje 15,5 %.

Spolu na celej škole v druhom polroku prospelo s vyznamenaním 194 žiakov, čo predstavuje 47,7 %, prospelo veľmi dobre 89 žiakov, čo predstavuje 21,9 %, prospelo 122 žiakov, čo predstavuje 30 %, neprospel 1 žiak, čo predstavuje 0,24 %. Jeden žiak bol hodnotený podľa osnov špeciálnej školy, preto nie je zarátaný do celkovej klasifikácie.

Na druhom stupni boli udelené tri znížené známky zo správania na stupeň 2, čo predstavuje 0,73 %.


Trieda Počet Prospeli Neprospeli Neklasifikovaní
I.A 24 23 1 0
l.B 19 19 0 0
II.A 25 25 0 0
II.B 26 26 0 0
III.A 24 24 0 0
III.B 25 25 0 0
IV.A 23 23 0 0
IV.B 23 23 0 0
V.A 22 22 0 0
V.B 23 23 0 0
VI.A 21 21 0 0
VI.B 20 20 0 1
VII.A 18 18 0 0
VII.B 18 18 0 0
VIII.A 22 22 0 0
VIII.B 25 25 0 0
IX.A 21 21 0 0
IX.B 28 28 0 0

Dochádzka žiakov

Za celý školský rok žiaci vymeškali 28 418 vyučovacích hodín (ospravedlnených 28 403, neospravedlnených 15).

Najlepšiu dochádzku na I. stupni mala trieda 4.B s priemerom na žiaka 31,30.

Najhoršiu dochádzku mala trieda 1.A s priemerom na žiaka 78.

Najlepšiu dochádzku na II. stupni mala trieda 5.A s priemerom na žiaka 50,19.

Najhoršiu dochádzku mala trieda 9.B s priemerom na žiaka 103,14.


Trieda Počet Zamešk. hod. Zam. na žiaka Ospravedlnené Ospr. na žiaka Neospravedlnené Neosp. na žiaka
I.A 24 1872 78,0 1872 78,0 0 0,00
l.B 19 864 45,47 864 45,47 0 0,00
II.A 25 1050 42,0 1050 42,0 0 0,00
II.B 26 1881 72,35 1881 72,35 0 0,00
III.A 24 1268 52,83 1268 52,83 0 0,00
III.B 25 1719 68,76 1719 68,76 0 0,00
IV.A 23 1202 52,26 1202 52,26 0 0,00
IV.B 23 720 31,30 720 31,30 0 0,00
V.A 22 1054 47,90 1054 47,90 0 0,00
V.B 23 1497 65,09 1497 65,09 0 0,00
VI.A 21 1819 86,62 1819 86,62 0 0,00
VI.B 20 1563 82,26 1563 82,26 0 0,00
VII.A 18 1256 69,78 1256 69,78 0 0,00
VII.B 18 1476 86,82 1474 86,71 2 0,12
VIII.A 22 1911 91,0 1910 90,95 1 0,05
VIII.B 25 2221 92,54 2221 92,54 0 0,00
IX.A 21 1816 86,48 1804 85,90 12 0,57
IX.B 28 2888 103,14 2888 103,14 0 0,00

Výsledky externých meraní

Celoslovenské testovanie zo slovenského jazyka a matematiky prebehlo riadne podľa pokynov ŠPÚ a NÚCEM dňa 11. 3. 2009.

Úspešnosť žiakov zo slovenského jazyka v SR : 61,26 %

Úspešnosť žiakov zo slovenského jazyka na škole : 69,9%

Rozdiel úspešnosti : +8,6 %

Percentil úspešnosti na škole : 81.7 %

Úspešnosť žiakov z matematiky v SR : 53 %

Úspešnosť žiakov z matematiky na škole : 63,9%

Rozdiel úspešnosti : + 10,9 %

Percentil úspešnosti na škole : 85,3 %


Názov Počet žiakov Úspešnosť v % Iný údaj o úspešnosti
Monitor SJL 49 69,9%  
Monitor MAT 49 63,9%  

§ 2. ods. 1 f

Odbory a učebné plány

Učebný variant 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Spolu
Počet tried v ročníku 2 2 2 2 2 2 2 2 2 18
šport.prípava                    
Matematika 5.-9.                    
Cudzie jazyky 1.-9.                    
Cudzie jazyky 3.-9.                    
Cudzie jazyky 5.-9.           42 37 48 49 176
Výtvarná výchova 1.-9.                    
Hudobná výchova 1.-9.                    
Technická výchova 5.-9.                    
Variant 1(základný)   50                
Variant jazykový 3     50 48           148
Iné ( uveďte )                    
ISCED 1 46                 46
ISCED 2         45         45

Nepovinné predmety

Predmet Ročník Počet skupín Počet hodín týždenne
Anglický jazyk druhý 2 2
Konverzácia v AJ šiesty 4 1
Konverzácia v NJ siedmy 2 1
Cvičenia zo SJ ôsmy, deviaty 4 1,2
Cvičenia z Mat. ôsmy, deviaty 4 1,2

Štruktúra tried

  Počet tried Počet žiakov Počet individ. integrovaných
Nultého ročníka 0 0 0
Prvého ročníka 2 46 0
Bežných tried 16 369 7
Špeciálnych tried 0 0 0
Pre nadaných 0 0 0
Spolu 18 415 7

§ 2. ods. 1 g

Zamestnanci

Pracovný pomer
Pracovný pomer Počet pedag. prac. Počet nepedag. prac. Počet úväzkov pedag. prac. Počet úväzkov nepedag. prac.
TPP 36 16 33,79 16,55
DPP        
Znížený úväzok 13 0 9,77 1,55
ZPS 2 0 2 0
Na dohodu 1 0 0,086 0

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

počet nekvalifikovaných kvalifikovaných spolu
učiteľov 0 28 28
vychovávateľov 0 8 8
asistentov učiteľa      
       
spolu 0 36 36

Predmety vyučované nekvalifikovane

Trieda Predmet Počet hodín týždenne
6.A,7.A,7.B,9.A,9.B Dejepis 10
5.A,6.A,6.B,7.A,7.B,9.B Občianska výchova 6
6.B,9.A Prírodopis 3
5.A Biológia 1
9.A,9.B Telesná výchova 2

§ 2. ods. 1 h

Vzdelávanie zamestnancov

Zvyšovanie odbornej, metodicko-didaktickej úrovne pedagogických pracovníkov školy patrí medzi priority a základný predpoklad na skvalitnenie výchovy a vzdelávania. Využívali sme všetky ponúkané aktivity z metodických centier. Pracovníci školy boli pravidelne informovaní a oboznamovaní s novými zákonnými normami a nariadeniami v oblasti školstva.


Ďalšie vzdelávanie Počet absolventov Počet študujúcich
1.kvalifikačná skúška 1 3
2.kvalifikačná skúška 0 0
štúdium školského manažmentu 0 2
špecializačné inovačné štúdium 0 0
špecializačné kvalifikačné 0 7
postgraduálne 0 0
doplňujúce pedagogické 0 0
vysokoškolské pedagogické 0 0
vysokoškolské nepedagogické 0 1

§ 2. ods. 1 i

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád je uvedený vo vyhodnocovacích správach jednotlivých metodických orgánov, v nasledujúcej časti - aktivity a prezentácia na verejnosti.

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Veľkou oporou pri dosahovaní výchovno- vzdelávacích výsledkov a plodnej spolupráce boli Mz a PK, ktoré na svojich zasadnutiach riešili úlohy, ktoré si stanovili podľa plánu na šk. rok 2008/2009 a z hlavných úloh školy pre tento školský rok.. členovia jednotlivých komisií sa pravidelne zúčastňovali zasadnutí, ako aj školení, ktoré poriadalo Metodické centrum odboru školstva a iné inštitúcie.

Vyhodnotenie činnosti PK jazykov

Celkove možno hovoriť o týchto aktivitách:

1.Otvorenú hodinu zo slovenského jazyka v 7. A triede mala vyučujúca Mgr. Paulína Brnová, a tak úspešne ukončila ročné uvádzanie začínajúcich pedagogických pracovníkov do praxe. Z anglického jazyka úspešná bola spoločná hodina žiakov 8. A a 8. B triedy. Zaujímavou formou, s využitím IKT sa žiaci veľa dozvedeli o Veľkej Británii. Na otvorenej hodine anglického jazyka sa vyučujúce zamerali na vyučovacie metódy, ktoré pomáhajú žiakom zvládnuť aj náročné učivo.

2.Práca s talentovanými žiakmi, zapojenie sa do olympiád a súťaží

Slovenský jazyk: „Euro ide do sveta“ - literárna tvorba - školské kolo

Najúspešnejší: Katarína Koricinová - 7. B, Karolína Matušková - 8. A, Michal Koricina - 8. B

„Nebezpečenstvo drogy“ - literárna tvorba - školské kolo

Najúspešnejší: Patrícia Gabrišová - 6. A, Katarína Koricinová - 7. B, Matej Kubiš - 5. A, Martina Justusová - 9. B

„Radosť a tolerancia v škole“- literárna tvorba - školské kolo

Najúspešnejší: Michal Koricina 8. B, Karin Klačová - 6. A,

„Čaro Vianoc“ - literárna tvorba - okresná súťaž

Mária Malčeková - 6. B - 1. miesto

Karin Klačová - 6. A - čestné uznanie

„ Prvosienky“ - literárna tvorba - okresné kolo

Michal Koricina - 8. B - 1. miesto

Olympiáda zo slovenského jazyka - Jozef Veselský - 9. A - zúčastnil sa v okresnom kole

Hollého pamätník - recitačná súťaž - školské kolo

V 2. kategórii v poézii prvé miesto získala Nicolette Chnápková - 6. A. V 2. kategórii v próze - prvé miesto - Daniela Pešková - 5. B.

V 3. kategórii - prvé miesto - Martina Justusová - 9. B.

Všetky víťazky postúpili do obvodného kola, v ktorom Daniela Pešková získala 1. miesto, Katarína Karolčíková z 8. B druhé miesto a Martina Justusová 3. miesto. Všetky tri postúpili do okresného kola, v ktorom zvíťazila Daniela Pešková a postúpila do krajského kola. Aj keď do celoslovenského kola sa už nedostala, našu školu reprezentovala úspešne.

Žiaci piateho ročníka pripravili k Vianociam „Poštu pre Ježiška“. Napísané listy odoslali. Každý žiak dostal odmenu, list s pozdravom a darčekom.

Anglický jazyk: Olympiáda z anglického jazyka - Alena Paríšková - 6. A - zúčastnila sa v okresnom kole

Denisa Šafránková - 9. B - v okresnom kole získala 1. miesto a postúpila do krajského kola, kde získala tiež 1. miesto. V celoslovenskom kole úspešne reprezentovala našu školu, získala 2.miesto.

Zapojili sme sa tiež do projektu „Deň otvorených dverí“. Hlavne vo vlastnej literárnej tvorbe a v krúžkovej činnosti sme sa snažili plniť projekt „Zdravá škola“.

3.Starostlivosť o slaboprospievajúcich a integrovaných žiakov

Vyučujúce pre týchto žiakov vypracovali individuálne diferencované úlohy a postupovali podľa vypracovaných individuálnych vzdelávacích plánov. Pristupovali k žiakom individuálne, v prípade potreby aj doučovali. Výsledkom tohoto snaženia je, že všetci žiaci sú úspešní a postupujú do vyššieho ročníka.

4. Exkurzie a iné aktivity

Literárno-dejepisná exkurzia Bzince pod Javorinou - žiaci 5. A a 5. B triedy pod vedením p. uč. Kolarovičovej a p. uč. Slávikovej navštívili rodný dom spisovateľky Ľ. Podjavorinskej, tiež hrob národnej umelkyni. V Čachticiach si prezreli múzeum a vystúpili na Čachtický hrad.

Exkurzia žiakov vo Viedni sa uskutočnila v decembri pod vedením p. uč. Pontesovej a p. uč. Baraňovičovej. Cieľom exkurzie bolo poznávanie cudzojazyčného prostredia spojeného s prehliadkou historických a kultúrnych pamiatok.

Dvojdňovú literárnu exkurziu „Po stopách slovenských spisovateľov“ pre ôsmakov zorganizovali p. uč. Sláviková a p. uč. Brnová. Navštívili Madunice, Žilinu, Dolný Kubín, Jasenovú, Martin a Tajov. Žiaci získali mnoho nových poznatkov a podnetov k národnej hrdosti a vlastenectvu.

Exkurziu v Spolku sv. Vojtecha v Trnave pre šiestakov pripravili p. uč. Kolarovičová a p. uč. Brnová. Z odborného výkladu sa žiaci dozvedeli o jeho vzniku, poslaní a význame. Každý žiak bol obdarovaný knihou. Všetky exkurzie splnili svoj cieľ.

Týždenný pobyt v Škole v prírode v Zázrivej, ktorý zorganizovala p. uč. Ištvancová a p. uč. Brnová pomohol stmeliť kolektív siedmakov a výrazne prispel k zdokonaleniu sa v anglickom jazyku.

Medzinárodný deň školských knižníc sme si pripomenuli v októbri. Cieľom bolo zábavnými formami práce s knihou podporiť u žiakov dobrý a trvalý vzťah ku knihe, školskej knižnici a k čítaniu, k poznávaniu nového. Vedúca našej školskej knižnice p. uč. Hercegová je ochotná spolupracovať aj s vyučujúcimi 2. stupňa a zrealizovať literárnu hodinu v našej školskej knižnici. Veľmi zaujímavú besedu o živote a diele J. Verna pripravila pre žiakov 6. A triedy.

Krajská knižnica J. Fándlyho v Trnave nám aj v tomto školskom roku ponúkla podujatia vhodné ako doplnok k literárnej výchove. Pre piatakov vydarená bola beseda „Lupienky z jabloní“ - pri príležitosti 80. narodenín M. Rúfusa a beseda pod názvom „Svet slovenských spisovateliek“.

Počas školského roka sa žiaci zúčastnili na výchovných koncertoch a kultúrnych predstaveniach. P. učiteľky Sláviková a Brnová umožnili deviatakom veľký umelecký zážitok z opery Madam Butterfly v Národnom divadle v Bratislave.

5.Sledovanie plnenia osnov štátneho a školského vzdelávacieho programu v

5. ročníku

Už pred začiatkom školského roku osobitnú pozornosť sme venovali samovzdelávaniu a vypracovaniu učebných osnov a plánov v jednotlivých predmetoch v 5. ročníku. Priebeh novej reformy sme sledovali na každom zasadnutí PK. V predmete slovenský jazyk s časovou dotáciou 5 hodín týždenne bol dostatok času na prehĺbenie i precvičovanie učiva. V cudzích jazykoch vyučujúce plánované učivo tiež prebrali a prejavili spokojnosť. Nedostatkom boli chýbajúcu učebnice.

6.Testovanie deviatakov zo slovenského jazyka

Príprava prebiehala pravidelne aj formou nepovinného predmetu „cvičenia zo slovenského jazyka“. Tento spôsob prípravy sa ukázal ako veľmi efektívny.

Komparo - 2008: Z našej školy testy zo slovenského jazyka vypracovalo 48 deviatakov. Úspešnosť pre našu školu vyšla na 64,3 %, a tak sme sa umiestnili na 24. mieste zo sto najúspešnejších škôl.

Celoslovenské testovanie zo slovenského jazyka prebehlo riadne podľa pokynov ŠPÚ a NÚCEM dňa 11. 3. 2009. Naši žiaci získali 69,9 %. Rozdiel úspešnosti v rámci SR je + 8,6%. Percentil úspešnosti našej školy je 81,7 %.

7.Školenia a semináre poriadané školou a MC

Všetky vyučujúce zúčastnili školenia IKT, tiež sa naučili pracovať s interaktívnou tabuľou. Mgr. Monika Borisová sa zúčastnila seminára anglického jazyka v Bratislave. Obsahom bolo nové poňatie angličtiny na 1. stupni v rámci Nového školského zákona. V máji úspešne obhájila 1. kvalifikačnú skúšku na tému „Hudba a pieseň ako dorozumievací prostriedok v anglickom jazyku.

V marci sa Mgr. D. Holovičová zúčastnila seminára z angličtiny pre 1. stupeň. Obsahom boli ukážky foriem práce na hodinách angličtiny, prezentácia IKT a softvérových programov.

V apríli sa v Bratislave uskutočnil seminár pre učiteľov angličtiny 2. stupňa ZŠ. Zúčastnili sa ho Mgr. M. Borisová a Mgr. A. Ištvancová. Seminár bol veľmi obsažný, lebo učitelia si navzájom vymieňali skúsenosti a dávali aj rôzne námety a podnety autorovi novej učebnice, s ktorým sa tam priamo stretli.

8.Študentky z TU vykonávali v našej škole priebežnú i súvislú pedagogickú prax. Cvičnými učiteľkami boli: p. Kolarovičová, p. Ištvancová, p. Borisová a p. Pontesová.

9.Dňa 29. 4. 2009 sa žiaci 9. ročníka podrobili testovaniu z čitateľskej gramotnosti. Výsledky budú známe až v septembri.

Vyhodnotenie činnosti PK prírodovednej

Činnosť PK : podľa schváleného plánu zo dňa 26.8.2008 bola zameraná predovšetkým na: :

1. Otvorené hodiny z prírodovedných predmetov

2. Práca s talentovanými žiakmi, zapojením do okresných súťaží

3. Sledovanie plnenia osnov štátneho a školského vzdelávacieho programu v 5. ročníku v prírodovedných predmetoch

4. Príprava žiakov 9.roč. na testovanie z matematiky

5. Spoločné zasadnutie PK a MZ

6. Starostlivosť o slabých a integrovaných žiakov

7. Plnenie spoločných úloh z ped. organ. pokynov

8. Aktuality MC a ostatná činnosť PK

1. Otvorené hodiny z prírodovedných predmetov :

1.1 Matematika 5. B vyučujúca p.uč. M. Babicová

Téma : Násobenie a delenie prirodzených čísel

Využívanie IKT vo vyučovaní

1.2. Fyzika 9. A, 9.B vyučujúci p. uč. V. Bičan

Téma : Vesmír a Boh

Cieľ : Zosúladenie poznatkov o vesmíre z fyziky s učením cirkvi

Metóda : Beseda so žiakmi

Hodnotenie oboch hodín : Obe hodiny splnili cieľ. Na oboch hodinách bolo zastúpené aj vedenie školy. Hodina matematiky ukázala ostatným vyučujúcim plnenie osnov štátneho a školského vzdelávacieho programu v 5. ročníku. Na hodine fyziky mali možnosť sa zúčastniť aj katechétky, vyučujúce náboženstvo.

2. Práca s talentovanými žiakmi, zapojením do okresných súťaží:

MO : 5.roč. školské kolo : 4 žiaci do okresného kola postúpila Lucia Gudábová,

bez umiestnenia, vyučujúca p. Kollárovičová

7. roč. : školské kolo 2 žiaci, okresné kolo Katarína Koricinová 1. miesto,

vyučujúca p. Gábrišová

8. roč. : školské kolo 2 žiaci, okresné kolo Ondrej Ponteš, bez umiestnenia

vyučujúca : p. Gábrišová

FO : 7. roč.: školské kolo 3 žiaci, okresné kolo Katarína Koricinová 3. miesto.

vyučujúci p. Bičan

ChO: 9. roč. : školské kolo 3 žiaci, okresné kolo : Hana Oppenbergerová, 12. miesto

vyučujúca : p. Babicová

Pytagoriáda : 5.roč. - 7. roč. školské kolo 18 žiakov : okresné kolo P.Nižňan 5.B

vyučujúca . p.Babicová

Matematický klokan : 8 úspešných riešiteľov, najlepší M.Benovič 5.B

MAKS : 10 žiakov : umiestnenie v kraji dosiahli K.Koricinová 1. miesto a Michal Koricina 2. miesto

Súťaž mladých zdravotníkov : Žiaci sa pripravovali iba v školskom kole

Telovýchovné súťaže : šachisti : školské majstrovstvá 11 žiakov, okresné kolo 1 družstvo zložené zo 4 šachistov obsadilo 2. miesto

3. Sledovanie plnenia osnov štátneho a školského vzdelávacieho programu v 5.ročníku

Osobitná pozornosť bola venovaná už pred školským rokom samovzdelávaniu a následne vypracovaniu učebných osnov a plánov v jednotlivých predmetoch v 5 .ročníku. Tieto materiály boli prejednané a schválené na 1. zasadnutí PK. V priebehu školského roku bola

otvorená hodina v 5 . ročníku z matematiky. Priebežne bola kontrolovaná táto nová reforma i na 3. zasadnutí PK dňa 29.1.2009.

Záverečné hodnotenia :

Matematika : Zvýšením 3,5 h štátneho vzdelávacieho programu o 1,5 h sa vytvoril dostatok času na prehĺbenie a precvičovanie učiva

Informatika : bola tiež zvýšená dotácia 0.5 h o ďalších 0.5 h. Doporučujeme menej tém preberať a viac precvičovať

Prírodopis : l hodinová dotácia je nízka, preto v budúcom školskom roku sa zvýši školským programom o 1 h

Geografia : vyučujúca prejavila spokojnosť

Spoločné nedostatky : chýbajúce učebnice, prípadne zbierky úloh

4. Príprava žiakov na testovanie z matematiky :

Príprava prebiehala sústavne veľmi dobrou formou na nepovinnom predmete cvičenie z matematiky. Zúčastnili sa všetci žiaci 9. ročníka.

Celoštátne testovanie z matematiky prebehlo riadne podľa pokynov ŠPU a NÚCEM dňa 11.3. 2009 a zúčastnili sa ho všetci žiaci.

Úspešnosť žiakov z matematiky v SR : 53 %

Úspešnosť žiakov z matematiky na škole : 63,9%

Rozdiel úspešnosti : + 10,9 %

Percentil úspešnosti na škole : 85,3 %

Nedostatok na testovaní : malá časová dotácia / 45 minút /

Matematická gramotnosť prebehla dňa 29. 4. 2009 ako na jedinej škole v okrese. Napriek 6 týždňovému rozdielu oproti celoštátnemu testovaniu, žiaci stále boli priebežne pripravovaní a tentokrát aj časovo zvládli testovanie. Výsledky gramotnosti budú známe až v septembri.

5. Spoločné zasadnutie PK a MZ :

Prebehlo 29.10.2008 s cieľom odstrániť nedostatky žiakov z matematiky pri prechode 4. roč. do 5. ročníka na základe vstupných previerok.

Vyučujúce ma tematiky v 5,. ročníka konštatovali, že žiaci majú rezervy v zapisovaní slovných úloh, v estetike rysovania, v nevhodných pomôckach, v písomnom zapisovaní násobenia čísel a v správnosti pri postupnej úprave výrazov. Počas vzájomnej výmeny názorov sa zistilo aj rozdielna metodika vyučovania na 1. a v 2. stupni a preto sa prijalo uznesenie o vzájomnej hospitácií vyučujúcich v 4. a v 5.ročníku.

6. Starostlivosť o slabých a integrovaných žiakov z matematiky :

Všetci títo žiaci majú osobitné vypracované štvrťročné práce z matematiky. Vyučujúce pristupujú k ním individuálne, v prípade potreby aj doučujú. Výsledkom tohto snaženia je, že všetci žiaci sú úspešní a postupujú do vyššieho ročníka.

7. Plnenie spoločných úloh podľa pedagogicko organizačných pokynov:

- rasizmus, xenofóbia, antisemitizmus, intolerancia : už náznaky u žiakov boli riešené hlavne na triednických hodinách

- boj proti drogám : je začlenené v učive jednotlivých predmetov a tr. hodinách

- program prevencie HIV/AIDS bol začlenené a realizované na hodinách prírodopisu a v rámci zdravotnej prípravy na účelovom cvičení školy

- Národný program prevencie obezity a projekt " Zober loptu , nie drogy : bolo realizované predovšetkým na Dni športu dňa 1.6.2009

- boj proti obchodovaniu s ľuďmi : bolo realizované na besede žiakov so sociálnou pracovníčkou

- Deň eura : bolo realizované 24. septembra na všetkých hodinách matematiky. Ďalej žiaci za spolupráce vyučujúcich matematiky a informatiky vypracovali projekty s témou eura

- Súťaž mladých zdravotníkov prvej pomoci : žiaci boli pripravovaní na škole, okresnej súťaže sa nezúčastnili. Praktická realizácia prvej pomoci bola uskutočnená na účelovom cvičení.

8. Aktuality MC a ostatná činnosť

Vyučujúci sa priebežne zúčastňovali ponúkaných seminárov organizovaných MC Bratislava.

Medzi najhodnotnejšie patrili semináre o čitateľskej a matematickej gramotnosti i učených osnovách z matematiky pre 6. ročník. Zúčastnení členovia ostatných informovali na najbližšom zasadnutí PK, viď zápisnice PK. Individuálne tiež sledovali jednotlivé metodické internetové stránky.

Ostatná činnosť : - exkurzia v ZOO Trakovice : zúčastnili sa všetci žiaci 5. a 6. ročníka.

Vedúce exkurzie hodnotili akciu ako úspešnú.

- rozbor a vyhodnotenie vstupných a štvrťročných previerok z matematiky

- vypracovanie trvalých štvrťročných písomných prác z matematiky pre

5. ročník podľa učebných osnov štátneho a školského vzdelávacieho

programu.

Vyhodnotenie činnosti spoločenskovednej PK

Spoločenskovedné predmety sa v šk. r. 2008/09 vyučovali podľa platných UO. Vo všetkých ročníkoch jednotlivých predmetov boli dodržané časovo-tematické plány, učivo bolo prebrané a zopakované. Pri hodnotení žiakov sa vyučujúci riadili platnými Metodickými pokynmi na hodnotenie a klasifikáciu žiakov, predmety Hv, Ov a Vv boli neklasifikované.

Dejepis

V tomto šk. r. vyučovali D p. uč. Sláviková (8AB,6B,5AB), p. uč. Balajková (9.B), p. uč. Borisová (9A,7AB) a p. uč. Masár (6.A).

Vyuč. sa na hodinách dejepisu snažili v žiakoch vzbudiť pocit nár. hrdosti a spolupatričnosti, lásku k vlasti, pripomenuli si významné výročia i osobnosti našich národných dejín. Na exkurziách a vychádzkach sa žiaci oboznámili s miestami, ktoré úzko súvisia s našou históriou, zo všetkých aktivít žiaci zhotovovali projekty, ktoré im pomáhali pri upevňovaní učiva.

Šiestaci sa zúčastnili exkurzie v Carnunte v Rakúsku. Žiaci sa podrobnejšie zoznámili so životom starých Rimanov, zhotovili projekty a nástenku, kde aj ostatní žiaci mali možnosť oboznámiť sa s cieľom uvedenej exkurzie. Exkurziu zorganizovali p.uč. Masár a Sláviková.

7.ročník - žiaci si počas vychádzky prezreli historické jadro nášho mesta, stredoveké opevnenia a stavebné slohy trnavských kostolov.

8. ročník - v októbri sa žiaci zúčastnili 2-dňovej exkurzie - Po stopách národných dejateľov. Pre časovú tieseň sa nepodarilo zrealizovať exkurziu do Modry a Hlbokého. Aj z tejto exkurzie žiaci zhotovili veľmi pekné projekty a spoločnú nástenku.

Deviataci sa v júni zúčastnili exkurzie - Osvienčim,Vielička, Krakov.

Hudobná výchova - na 2. stupni vyučovali p. uč. Vincová, a p.uč. Masár. Vyučujúci splnili stanovené ciele, postupovali podľa platných UO a časovo-temetických plánov. Veľký záujem prejavili žiaci vyšších ročníkov o populárnu hudbu.

Výtvarná výchova - vyučovala p. uč. Gabrišová. Aj v tomto predmete sa žiaci pod vedením vyučujúcej zapojili do rôznych súťaží a projektov, ktoré boli väčšinou organizované Kalokagatiou:

a/ Vianočné aranžovanie - žiačka Vyskočová z 5A obsadila v okr. kole 2.miesto v povinnej väzbe a 3. Miesto vo voľnej väzbe

b/ Veľkonočné aranžovanie - okresné kolo - 1. miesto vo voľnej väzbe získala V. Rakúsová z 8B

c/ Podmorský svet - 1.miesto M. Molnárová z 5B, 2.miesto K. Rakúsová zo 6A

d/ Vesmír očami detí - regionálne kolo: - 1.miesto získala žiačka 6B Zuzana Šturmová a 3.miesto žiačka 5B Tatiana Batalová

e/ Moja Trnava - v tejto súťaži získala 1.miesto znovu žiačka 6B Zuzka Šturmová

Občianska výchova - v tomto školskom roku bola opäť neklasifikovaná, hodiny boli zamerané na aplikovanie teoretických poznatkov v konkrétnych životných situáciách, žiaci pracovali s počítačom, mnohé poznatky vyhľadávali na internete, vypracovávali prezentácie na určené témy. Na hodinách prezentovali svoje práce a učili sa tak komunikatívnym zručnostiam potrebným v bežnom živote. Vyučujúci uskutočnili exkurzie do banky, na MÚ, bola zorganizovaná beseda s príslušníčkami PZ.

Vyhodnotenie činnosti PK náboženstva

Vyučovanie náboženstva bezprostredne nadväzuje na kresťanskú výchovu v rodine. Keďže e v súčasnej postmodernej dobe sa kresťanská výchova z našich rodín postupne vytráca alebo je nedostatočná, je potrebné prispôsobiť, zohľadniť aj jej spôsoby jej sprostredkovania.

•Sv. Otec vyhlásil tento rok za Rok sv. Pavla. Prostredníctvom videa „Sv. Pavol - dobrodruh viery“ sa žiaci oboznámili s osobnosťou apoštola národov. Žiaci 9.roč. vyhotovili na túto tému projekty. O prežívaní Roku sv. Pavla usmerňovala nástenka pri vchode do šk. kaplnky.

•Na záver šk. roku žiaci prinesú ako obetné dary ručne prepísané listy sv. Pavla. Týmto spôsobom by sme chceli, aby sa oboznámili s pokladom viery, ktorý je v týchto NZ-knihách.

•Solidaritu a univerzalitu v Cirkvi deťom vštepujeme prostredníctvom misijných aktivít / beseda a zbierka na misiu v Indii- 17 000 Sk a Tehlička pre Sudán - 554 eur/.

•Vyučujúce l.a 5.roč. mali k dispozícii novú metodiku vydanú v rámci šk. reformy. Vzhľadom na pokračovanie šk. reformy, sme objednali prac. Zošity pre 1.2.5.6. roč,4. roč podľa pôvodných uč. osnov.

•Žiaci našej školy sa umiestnili na 2. mieste v okresnom kole biblickej olympiády.

•Deti 3. roč. pracovali na hodinách náboženstva s det. Časopisom „Rebrík“.

•Úctu k Panne Márii vštepujeme do sŕdc zverených detí aj prostredníctvom pútí do mariánskych svätyni. V októbri žiaci 3.ročníka navštívili Marianku, birmovanci /8. roč./ 1. roku prípravy Púť detí do Rajeckej Lesnej a počas novény k Trnavskej Panne Márii.

•Ku sviatku sv. A. Merici sme pripravili prezentáciu „Serviam.“

•Pre 6. roč. sme vytvorili prezentáciu k témam „Boh odpúšťa hriešnikom“ a „Ak odpustíte ľuďom ich poklesky“ a pre 8. roč. k téme „Poznávanie lásky.“

•Za veľmi dôležitú považujeme prípravu ku sviatostiam kresť. iniciácie. 36 detí z 3.ročníka a 1 deviatačka pristúpili k 1. sv. prijímaniu a 39 deviatakov prijalo sviatosť birmovania.

•Duchovné obnovy pre žiakov počas adventu a Veľkého pôstu vykonal duchovný otec Ing. Mgr. M. Lovič a vyučujúce náboženstva. Sestra Samuela, OSU a Mgr. Irenej Ciutti mali duchovnú obnovu pre pracovníkov školy.

Duchovnú posilu čerpáme zo sv. omše, ktorá je raz za týždeň v šk. kaplnke, z ranných príhovorov a rôznych spoločných pobožností/krížová cesta, Eucharistická adorácie, modlitby pracovníkov školy.

Vyhodnotenie činnosti MZ I.stupňa

V školskom roku 2008/2009 sa členovia MZ 1.-4. ročníka stretávali pravidelne na svojich zasadnutiach, ktoré prebiehali podľa plánu v auguste, októbri, januári a v júni. Na svojich zasadnutiach riešili aktuálne problémy výchovy a vzdelávania. Členovia MZ venovali pozornosť odbornému vzdelávaniu, výmene skúseností, využívaniu nových metód a foriem práce. Dbali na rozvíjanie tvorivosti, zameriavali sa na pestovanie čitateľských zručností a návykov. Na dosiahnutie tohto cieľa využívali besedy v krajskej knižnici J.Fándlyho a školskej knižnici. Spolupracovali so sociálnou pracovníčkou sr. Magdalénou, špeciálnym pedagógom Mgr. Janou Tajcnárovou a psychologičkou Mgr. Janou Kunovou. Členovia MZ si vypočuli prednášky a diskutovali na témy:

•Práca s problémovým dieťaťom - pripravila sr.Magdaléna.

•Ako pracovať s integrovaným žiakom - Mgr. Jana Tajcnárová

•Hyperaktívne dieťa, príznaky a vplyv na školský výkon - pripravila Mgr. Jana Kunová.

Všetci učitelia sa zúčastnili školenia pre prácu na interaktívnej tabuli, vymieňali si vzájomne skúsenosti s používaním výukových programov a CD. Zapájali žiakov do výtvarných súťaží ,športových a recitačných súťaží .Organizovali pre deti rôzne akcie - Mikulášska besiedka, Vianočná besiedka, tvorivé dielne pre deti i rodičov - šarkaniáda, vianočné a veľkonočné aranžovanie, maľovanie kraslíc. Spolupracovali s Krajskou knižnicou Juraja Fándlyho, Domom hudby M.S.Trnavského a Kalokagatiou. Triedy 1.B,2.A,2.B,3.A.4.A,4.B sa zúčastnili pobytu v škole prírody.

Učitelia 1.-4.ročníka sa v priebehu roka venovali voľnočasovým aktivitám zameraným na zmenu životného štýlu - športové aktivity - korčuľovanie, sánkovanie a taktiež v oblasti zdravej výživy.

Učiteľky 1.ročníkov na zasadnutiach priebežne informovali o svojich skúsenostiach vo výučbe podľa nových učebných plánov.

Žiaci 2.B triedy sa zapájali do súťaží v časopise Vrabček. V 3.B triede prebiehal psychologický projekt „Každý ukrýva poklad“ v rozsahu 10 hodín, ktorého lektorkou bola psychologička z OPPP. Žiaci 1.ročníkov sa zúčastnili exkurzie na farmu v Kráľovej nad Váhom a žiaci 4.ročníkov absolvovali vlastivedno-prírodovednú exkurziu do Topoľčianok a arboréta v Tesárskych Mlyňanoch.

Prínosom MZ boli besedy s odborníkmi, vzájomná výmena skúseností a riešenie konkrétnych problémov v jednotlivých triedach.

Akcie ročníkov 1.-4. v školskom roku 2008/2009

Akcie triedy 1.A - tr. uč. Jana Gáborová

Návšteva divadelného predstavenia - Anjelinka a Pekielko 1.10.2008

Imatrikulácia prvákov 29.10.2008

Vianočná besiedka 17.12.2008

Dom hudby 14.1.2009

Knižnica J.Fándlyho 17.3.2009

Beseda so spisovateľkou D.Podrackou 26.3.2009

Farma zvierat - Kráľová 29.4.2009

Divadelné predstavenie ZUČ v Dome kultúry 22.5.2009

Knižnica J Fándlyho 20.5.2009

Posedenie s rodičmi 17.6.2009

Výlet -Planinka 24.6.2009

Akcie triedy 1.B - tr.uč. Monika Raisová

Návšteva divadelného predstavenia - Anjelinka a Pekielko 1.10.2008

Knižnica J.Fándlyho 15.10.2008

Imatrikulácia prvákov 29.10.2008

Knižnica J. Fándlyho - Brailovo písmo 26.11.2008

Vianočná besiedka 17.12.2008

Vystúpenie v MŠ Vajanského s programom 17.12,2008

Dom hudby 4.2.2009

Knižnica J.Fándlyho - M.Ďuríčková 12.2.2009

Sánkovačka v promenáde 25.2.2009

Návšteva školskej knižnice 4.3.2009

Korčuľovanie - zimný štadión 11.3.,19.3.2009

Knižnica J.Fándlyho - Ľ.Podjavorinská 19.3.2009

Tvorivé dielne - Veľká noc 1.4.2009

Knižnica J Fándlyho - Andersen 28.4.2009

Exkurzia na farmu - Kráľová 29.4.2009

Divadelné predstavenie - Ostrov pokladov 4.5.2009

Knižnica J. Fándlyho - Pavlovič 26.5.2009

ŠvP Poniklec Hronec 8.6.-12.6.2009

Koncoročný výlet Piešťany 23.6.2009

Opekačka s rodičmi 25.6.2009

Akcie triedy 2.A-tr.uč.Jana Sabová

Tvorivé dielne - Šarkaniáda 23.9.2008

Vianočná besiedka 16.12.2008

Výzdoba chodby priebežne

Príprava darčekov pre prvákov január 2009

Škola v prírode - Častá 8.6.-12.6.2009

Výroba projektov a pomôcok na prvouku priebežne

Akcie triedy 2.B-tr.uč.Viera Hercegová

Vianočná besiedka 23.9.2008

Výzdoba chodby priebežne

Príprava darčekov pre prvákov január 2009

Zapájanie sa do súťaží v časopise Vrabček priebežne

Škola v prírode - Častá 8.6.-12.6.2009

Výroba projektov a pomôcok na prvouku priebežne

Úspechy žiakov:

E.Daňová-1.miesto v súťaži P.U.Olivu ,2.miesto v obvodnom kole Hollého pamätník, 2.miesto v súťaži A slovo bolo u Boha

T.Grmanová-1.miesto v obvodnom kole Hollého pamätník

Akcie triedy 3.A-tr.uč. Milota Vincová

Vianočná besiedka 17.12.2008

Výzdoba chodby priebežne

Príprava darčekov pre prvákov január 2009

Plavecký výcvik - plaváreň Zátvor

Tvorivé dielne - Veľká noc apríl 2009

ŠvP Ľubietová 22.6-29.6.2009

Exkurzia do múzea apríl 2009

Vystúpenie s pásmom piesní a slova v domove dôchodcov T.Vansovej

a v Suchej n. Parnou u sr. Uršuliniek december 2009

Úspechy triedy:

Viktória Ďurková - 3.miesto v súťaži „Keď si vymýšľam”

Akcie triedy 3.B-tr.uč.Sabína Baraňovičová

Púť do Marianky 15.10.2008

Tvorivé dielne - maľovanie na kamene november 2008

Plavecký výcvik - plaváreň Zátvor december 2008 - február 2009

Vianočná besiedka 17.12.2008

Divadelné predstavenie - Maco Maťo hľadá hniezdo 16.1.2009

Psychologický projekt „Každý skrýva poklad” od 19.3.2009

Úspechy triedy:

S.Havlíková - 1.miesto v národnom kole súťaže „A slovo bolo u Boha”, 2.miesto v súťaži Rozprávkové vretienko a 2.miesto v súťaži P.U.Olivu

K.Kačová - 2.miesto v krajskom kole „A slovo bolo u Boha”

V.Šášiková - 3.iesto v školskom kole súťaže Hollého pamätník

V.Vyskočová - 2.miesto v školskom kole súťaže Hollého pamätník

J.Koricina - 5.miesto v okresnom kole šachového turnaja

Akcie triedy 4.A - tr.uč.Ivana Kubáňová

Zriadenie kútika Z našej prírody na školskom dvore

Vlastivedná exkurzia Topoľčianky, Tesárske Mlyňany 16.10.2008

Pasovanie prvákov 29.10.2008

Interaktívna protidrogová výstava 19.11.2008

Víkendový pobyt v Modre - Harmónii 27.11- 22.11.2008

Mikulášska besiedka 5.12.2008

Exkurzia do SNM Bratislava 10.12.2008

Vianočná besiedka 16.12.2008

Korčuľovanie - zimný štadión 23.1., 6.2., 6.3.2009

Knižnica J.Fándlyho 24.4.2009

ŠvP Ľubietová 18.5. - 22.5.2009

Kráľovská noc v škole 19.6.2009

Triedna opekačka

23.6.2009

Úspechy žiakov:

1.miesto v zbere papiera

Akcie triedy 4.B - tr.uč.Mária Megová

Zriadenie kútika Z našej prírody na školskom dvore

Vlastivedná exkurzia Topoľčianky, Tesárske Mlyňany 16.10.2008

Pasovanie prvákov 29.10.2008

Interaktívna protidrogová výstava 19.11.2008

Mikulášska besiedka 5.12.2008

Exkurzia do Prírodovedného múzea vo Viedni 6.12.2008

Exkurzia do SNM Bratislava 10.12.2008

Vianočná besiedka 16.12.2008

Príprava darčekov pre prvákov január 2009

Hollého pamätník 5.2.2009

Korčuľovanie-zimný štadión 10.2.,17.2.2009

Sánkovanie v Parku Antona Bernoláka 26.2.2009

Dom hudby 11.3.,31.3.2009

Knižnica J.Fándlyho - Milan Rúfus 24.3.2009

Knižnica J.Fándlyho - Brailovo písmo 29.4.2009

Školská knižnica - Vincent Šikula 6.5.2009

Knižnica J.Fándlyho - Jozef Pavlovič 11.5.2009

ŠvP Ľubietová 18.5. - 22.5.2009

Kráľovská noc v škole 19.6.2009

Školský výlet Piešťany 24.6.2009

Úspechy triedy:

Klára Benianová - 2.miesto v školskom kole Hollého pamätník

Marcel Ištvanec - 2.miesto v školskom kole Hollého pamätník

Juraj Mojžiš - 3.miesto v školskom kole Hollého pamätník

Spoločné akcie:

Stretnutie s misionárom- Misia India 27.10.2008

Výchovný koncert v kine Hviezda - Perníková chalúpka 28.10.2008

Mikulášska besiedka v telocvični 5.12.2008

Výchovný koncert 3ses3 17.12.2008

Polročná diskotéka 29.1.2009

Karneval vo veľkej telocvični 13.2.2009

Duchovná obnova žiakov 1.4.2009

Výchovný koncert v kine Hviezda - Dopravná výchova 15.4.2009

Didaktické hry - Park A.Bernoláka 30.4.2009

Deň detí 1.6.2009

Kultúrny program SZČ v kine Hviezda 12.6.2009

Dopravné ihrisko Križovany 15.6.,16.6.2009

Zber papiera

Deň narcisov marec 2009

Matematický klokan

Hodnotenie činnosti MZ školského klubu

V školskom roku 2008/2009 vychádzal Plán MZ z pracovného plánu školy.

Hlavné úlohy a pozornosť boli zamerané na:

- vytváranie školského prostredia v duchu evanjeliovej slobody a lásky

- zefektívnenie práce v záujmových činnostiach a príprave na vyučovanie

- skvalitňovanie výchovno - vzdelávacieho procesu a zavádzaním nových metód a foriem práce

- výchovu žiakov, aby účinne pracovali pre dobro ľudskej spoločnosti svojim príkladným životom

- rozvoj mravnej, etickej a telesnej kultúry

- správnu komunikáciu žiakov, spoluprácu a osvojovanie si prosociálneho správania

- utváranie príjemnej atmosféry v ŠK.

Zasadnutia MZ sa konali podľa Plánu práce MZ.

Okrem vypracovaných tém sa prejednávali na zasadnutiach otázky a problémy každodennej výchovnej činnosti, ktoré sme sa snažili riešiť pomocou triednych vyučujúcich a rodičov. Vo veľkej miere sme rozvíjali vlastnú osobnosť žiakov, aby získavali poznávanie o svete, o živote a o človeku vo svetle viery a mali úctu a toleranciu k ľuďom. Kládli sme dôraz na tvorivé myslenie a aktivitu žiakov. Aj v tomto roku sme pokračovali v plnení projektu „Zdravé deti“ zameraného k zdravému spôsobu života. Osobitnú pozornosť sme venovali slabo prospievajúcim žiakom. Veľkú pozornosť sme venovali pravidelnej príprave žiakov na upevnenie hygienických návykov, na správne stolovanie, na správanie sa pri konzumácii jedál, udržovanie poriadku a čistoty na svojom mieste v ŠJ.

Na zasadnutiach MZ sa prejednávali témy podľa Plánu MZ nasledovne:

V mesiaci október 2008 sme sa venovali téme k ochrane prírody, k úcte k živím aj neživým súčastiam prírody. Pri každodennej činnosti sme viedli žiakov k udržiavaniu a zlepšovaniu okolitého životného prostredia.

Ďalej sme sa zaoberali témou digitalizácie a primárnej prevencie žiakov v voľnom čase.

V januári 2009 sme sa venovali problematike utváraniu príjemnej atmosféry v ŠK. Aby sa žiaci v ŠK cítili príjemne, musia p. vychovávateľky dbať o to, aby bol program vo všetkých činnostiach pestrý a pútavý, pretože príjemnú atmosféru vytvárajú žiaci spoločne s vychovávateľkou.

Ďalšia téma bola zameraná na rodinu, ktorá vytvára základ prežívania istoty detí.

V marci 2009 sme sa venovali rozvíjaniu tvorivého myslenia žiakov, samostatnosti, aktivity a sebahodnotenia.

Za účelom získania nových poznatkov v práci školského psychológa sme si na zasadnutia MZ pozvali Mgr. Janu Kunovú, ktorá nás poinformovala o svojej práci a svojom príhovore vyzdvihla aj prácu vychovávateľa.

V mesiaci jún 2009 sme prejednávali poruchy žiakov a ich prevenciu. Skonštatovali sme, že aj v oddeleniach sú žiaci s rôznymi poruchami správanie, ktorým sa musíme individuálne venovať.

Ďalšou témou, ktorej sme sa venovali bolo využívanie nových foriem práce pri príprave na vyučovanie.

Prejednané témy na zasadnutiach MZ boli prínosom pre všetky pani vychovávateľky.

Na pozvanie vychovávateliek sa zúčastňoval zasadnutí aj zástupca Mgr. Pavol Masár.

Na zasadnutiach MZ sa viedol otvorený dialóg s cieľom navzájom sa obohacovať a získavať nové nápady na zlepšovanie práce.

Pani vychovávateľky si počas roka zvyšovali metodickú a odbornú úroveň individuálnym štúdiom odbornej, náboženskej a pedagogickej literatúry a časopisov a účasťou na akciách duchovného vzdelávania. Svoje úlohy a zverené poslanie vyplývajúce z Plánu MZ si zodpovedne plnili a snažili sa vytvárať žiakom príjemnú atmosféru.

V rámci zavádzania nových metód a foriem práce sa p. vychovávateľky zúčastnili školenia používania IKT, ktoré uskutočnil Mgr. Martin Valo.

Uznesenia zo všetkých zasadnutí MZ boli splnené a skontrolované.

Vyhodnotenie činnosti školského klubu

Činnosť v jednotlivých oddeleniach prebiehala podľa vopred vypracovaných týždenných plánov, v ktorých boli zahrnuté úlohy vyplývajúce z ročného plánu práce ŠK a školy, ako aj zo ŠVP a ŠkVP vyplývajúcich zo školskej reformy na rok 2009. Nakoľko náš školský klub je zriadený pri cirkevnej základnej škole:

•zameriavame sa hlavne na duchovný rast detí, morálne zásady, spoločenské správanie, sociálne cítenie a medziľudské vzťahy

•vytvárame deťom prostredie spoločenstva, v ktorom vládne predovšetkým láska, ohľaduplnosť, sloboda vyjadriť svoje pocity, učíme deti získavať vedomosti o svete, živote, človeku, o viere

•snažíme sa vytvárať prostredie dobrých medziľudských vzťahov, bezpečia, prijatia každého jedinca

•zameriavame sa na aktívne využívanie voľného času, na telesný vývin dieťaťa organizovaním športových aktivít, na celkový rozvoj zdravej osobnosti využívaním rôznych metód a činností

•zameriavame sa na prevenciu proti škodlivým neduhom spoločnosti ako je výber partií v dôsledku nudy a nevhodného využívania voľného času, vysedávanie pri televízii a počítači, záškoláctvo, zoznámenie sa s fajčením a drogami pod.

V našej práci využívame činnosti ako spoločensko-vedná, esteticko-výchovná, pracovno-technická, športová, prírodovedná, literárna a príprava na vyučovanie.

Na spoločensko-vednej sme vytvárali priestor na oboznámenie detí s rôznymi udalosťami, sviatkami v náboženskom duchu. Vštepovali sme deťom náboženské cítenie, rozvíjali mravné hodnoty a viedli deti ku kresťanskému spôsobu života. Náboženskú výchovu sme rozvíjali stretnutiami pri modlitbe v kaplnke školy a v kostole sv. Anny pri príležitosti Novény ku cti Trnavskej Panny Márie, Jasličkovej pobožnosti, krížových cestách, prípravy na 1. sv. prijímanie a na 1. sv. prijímaní v kostole sv. Mikuláša. Učili sme sa s deťmi duchovné piesne, čítali sme náboženskú literatúru, navštívili sme predajňu Dobrej knihy, zúčastnili sme sa Dňa otvorených dverí v Spolku sv. Vojtecha, poznávali sme sakrálne umenie v rôznych kostoloch. Nacvičovali sme kultúrne programy napr. na Mikulášsku akadémiu, na Deň matiek, na podujatia v knižnici, pre deti z MŠ, pre starých ľudí v domovoch dôchodcov.

Podľa jednotlivých úloh vyplývajúcich z ročného plánu práce ŠK sme sa zúčastňovali na podujatiach organizovaných Kalokagatiou, Krajskou knižnicou Juraja Fándlyho. Navštívili sme dostupné expozície v Západoslovenskom múzeu, v Dome hudby, v Galérii Jána Koniareka.

Aj tento rok sme zriadili tvorivé dielne, športové súťaže a hudobno - dramatické vystúpenia na Deň otvorených dverí pre budúcich prváčikov.

V rámci spoločensko-vednej činnosti sme s deťmi organizovali besedy, kvízy, posedenia, kde sme viedli dialóg na rôzne témy ako napr. história mesta Trnavy, Moje Slovensko - byť hrdý na svoju vlasť (tvorili sme verše, básne o Slovensku), čo na nás číha v modernej spoločnosti, práva dieťaťa, krajiny tretieho sveta, enviromentálnu výchovu sme rozvíjali vyhotovením herbárov, prácou s encyklopédiami, čítaním náboženskej literatúry ( deti hlavne zaujala kniha Mapa od Pátra Gabriela, ktorý nám vyrozprávaním aj na CD pomohol rozvíjať rozhovory na rôzne témy), činnosťami rozvíjajúce detskú fantáziu, témami o ekológii( separovaný zber, recyklácia, globálne otepľovanie, ohrozené druhy živočíchov, ohrozenie človeka samotného,...), modelovými situáciami, s ktorými sa deti môžu stretnúť a pri ktorých musia vedieť zareagovať, atď.

Tieto činnosti sme obohacovali aj spoločnými činnosťami v rámci ŠK a mimo školy:

-návštevy kostolov

-literárne dielne v Krajskej štátnej knižnici J. Fándlyho

-výlet do Trenčína na hrad - poznávanie krás Slovenska, história

- stretnutie v kaplnke pri príležitosti Novény ku cti Trnavskej P. Márie

-Šarkaniáda v Kalokagatii

-zimné zvyky na Slovensku v Kalokagatii

-Jasličková pobožnosť v kaplnke školy

-vianočné tvorivé dielne s rodičmi

-vianočné posedenia s rodičmi s kultúrnym programom

-beseda so stomatologičkou

-Fašiangové tvorivé dielne v Kalokagatii - práca s keramikou

-Pochovávanie basy- ukončenie fašiangového obdobia

-Krížové cesty v kostole sv. Anny

-Vítanie jari „Letečko Vám nesieme“ pred radnicou

-Veľkonočné tvorivé dielne s rodičmi - zdobenie kraslíc

-Kvíz o Trnave medzi oddeleniami jednotlivých ročníkov

-Beseda s p. ochranárkou prírody Kleschtovou

-návšteva dopravného ihriska v Križovanoch

-Podujatia Dňa Zeme v Kalokagatii

-Pasovanie prvákov

-Kráľovská noc v škole

-Popoludnia s rodičmi spojené s opekačkou

-Exkurzia prvákov na farmu zvierat Kráľová pri Šali

-Dni zdravia

-Týždeň zdravej výživy

-Trojdňový výlet do Harmónie

-Oslava MDD - zábavno-športové popoludnie

-Celodenné výlety na konci šk. roka

-Školy v prírode v Ľubietová, Brezno, Modra

-Trojdňový výlet Fugelka - Modra

V rámci esteticko-výchovnej činnosti sme deti viedli ku vkusu, estetickému cíteniu, k zručnosti, k poznávaniu a využívaniu rôznych výtvarných techník, k priestorovému cíteniu, k radosti využiť svoje schopnosti a talent. Aj túto činnosť v jednotlivých oddeleniach sme spestrili rôznymi akciami ako:

-divadelné predstavenia: Ostrov objavov, Pekielko a Anjelínka, Maco Maťo hľadá hniezdo, Kľúč času

-Šarkaniáda v Kalokagatii

-Mikulášska akadémia

-vianočné besiedky pre rodičov

-vystúpenia s kultúrnym programom v domovoch dôchodcov, v MŠ, na Trnavskej univerzite( Vianoce, Deň matiek)

-triedne karnevaly

-karneval spojený s diskotékou

- karneval v športovej hale Slávii

-návštevy výstav: Čaro Vianoc, Trnava - moje mesto, výstavy prác v Západoslov. múzeu,

-v Kalokagatii

- návštevy Domu hudby - hudobné nástroje, ľudová pieseň, počúvanie hudby, orientácia v hudobnej knižnici, Mikuláš Schneider - Trnavský

-tvorivé dielne „Rozprávkové bytosti“ v Krajskej št.knižnici J. Fandlyho

-tvorivé dielne v Kalokagatii: Hráme si divadlo, Valentínske srdiečka, Maľba na sklo, Maľovaný medovník, Veselé kraslice

-Zlatá píšťalka- súťaž v speve ľudových piesní

- kreslenie na asfalt

-Kráľovská noc v škole - Kráľovstvo hľadá SuperStar

- Playback show- súťaž v moderných piesňach

Nakoľko deti majú najradšej pohybové a športové aktivity na športovej činnosti sme sa snažili hlavne aby deti vedeli aktívne odpočívať, aby boli pohybovo zdatné, aby mali správne športové vlastnosti a postoje (vždy sme viedli deti k tomu, že nie je dôležité vyhrať, ale sa zúčastniť). Na školskom dvore, na ihriskách v meste, v telocvični sme dali možnosť deťom zahrať sa kolektívne hry, súťaže, ale i hry individuálne, každé oddelenie si robilo prehľad zdatnosti detí - naše rekordy v rôznych športových disciplínach ( skok do diaľky, skok do výšky, hod kriketovou loptičkou, rôzne obmeny behu, dribling, ... Učili sme deti dodržiavať pravidlá hier a hrať vždy fair play. Zorganizovali sme pre deti aj spoločné športové podujatia:

-Tradičný jesenný beh- 15. ročník na Slávii

-Malá zimná olympiáda

-korčuľovanie na zimnom štadióne

-sánkovanie v promenáde a v Smoleniciach

-turnaje vo vybíjanej a futbale medzi oddeleniami

-Malá letná olympiáda

-súťaž v korčuľovaní a kolobežkovaní na Slávii

-Zábavno-športové popoludnie pri príležitosti MDD

-podujatia organizované mestom- Deň proti fajčeniu, Deň Zeme, Dni zdravia, Deň bicyklov, Svetový deň zvierat, Deň mlieka, Deň polície, Na kolesách proti rakovine, Deň narcisov, MDD - dobrovoľníci deťom

-návštevy plavárne na Zátvore v Trnave

-beseda so stomatologičkou

Na pracovno-technickej činnosti sme sa zamerali na rozvoj zručnosti, nakoľko deti veľa času presedia pred počítačmi a televíziou a strácajú určitú zručnosť pri narábaní s nožnicami, rôznym materiálom, strácajú zručnosť pri zhotovení jednoduchého výrobku, hračky, darčeka. Využívali sme pri tejto činnosti hlavne odpadový materiál( starý novinový papier, kartón, staré látky, korkové štuple, kotúčiky z toaletného papiera atď.). Vyrábali sme si svojpomocne kostýmy a kulisy na malé predstavenia a dramatizácie. Svoje výrobky deti využili na skrášlenie prostredia triedy a chodieb. Naučili sme deti pracovať s rôznym materiálom ako kartónom, drôtom, modelovacou hmotou, prírodným materiálom, textilom. Učili sme deti šetriť materiálom, chrániť spoločné veci drobnými opravami kníh, hračiek, oboznamovali sme deti a názornými ukážkami viedli k separovaniu odpadov, k ochrane životného prostredia, k pestovaniu rastliniek, k starostlivosti o živý kútik v triede, ale i o rastlinky na školskom dvore a na chodbách školy. Deti sme zaujali aj vlastnou prípravou jednoduchých pokrmov ako nátierkami, miešaním ovocných a zeleninových šalátov. Zúčastňovali sme sa na tvorivých dielňach v Kalokagatii, v Krajskej štátnej knižnici J. Fandlyho.

Na príprave na vyučovanie sme sa zamerali na hravú formu osvojovania a upevňovania si vedomostí, využívali rôzne didaktické hry vlastnoručne vyrobené na hravé zvládnutie učiva. Viedli sme deti k samostatnosti a zodpovednosti pri vypracovávaní domácich úloh, kládli sme dôraz na plynulé čítanie hravou formou využívaním bábok, hravých čiapok Krasočítajok, prácou s časopismi, zaujímavými encyklopédiami.

Chceme, aby deti tvorivo mysleli, aktívne sa zapájali, aby sa vedeli sami hodnotiť, aby verili a rozvíjali svoje schopnosti. Upevňovali sme učivo jednotlivých vyučovacích predmetov lúštením krížoviek, doplňovačiek, osemsmeroviek, hádaniek. Pripravovali sme kvízy súťažné i nesúťažné na ľahšie zvládnutie učiva, pomáhali sme hlavne slaboprospievajúcim deťom a deťom zo sociálne slabších rodín doučovaním a individuálnym prístupom. Organizovali sme aj vedomostné kvízy medzi jednotlivými oddeleniami hlavne prírodovedné, vlastivedné (Poznaj a chráň, Moje mesto, Okolie Trnavy - Malé Karpaty, Žabka skákajka, Kufor, Milionár, Páli vám to,...)

Spolu s triednymi učiteľmi sme sa i tento rok zúčastnili Škôl v prírode v Ľubietovej, Brezne a v Modre, výletov do okolia Trnavy.

Chceme v školskom klube pre deti vytvárať príjemné prostredie na relaxáciu po vyučovaní, na hravosť, na otužovanie zdravých kolektívnych vzťahov, na prostredie, kde deti radi trávia svoj voľný čas, hlavne kde sa učia ho dobre využívať. Prostredie, odkiaľ neradi odchádzajú domov a to naozaj môžeme potvrdiť nielen my, vychovávateľky, ale aj rodičia, čo nás veľmi teší a povzbudzuje do ďalšej práce. Svedčí o tom aj účasť na spoločných sobotňajších výletoch v Trenčíne a v Harmónii.

Touto cestou chcem poďakovať p. vychovávateľkám, ktoré robia všetko preto, aby deti zaujali a vytvorili im priateľské prostredie i mimo domova a pomohli tak učiteľom i rodičom rozvíjať zdravú osobnosť. Vedeniu školy patrí tiež veľká vďaka za to, že uznáva prácu ŠK ako jedného dôležitého činiteľa vo výchove a raste malej osobnosti.

Vo svojej práci chceme i naďalej pokračovať a obohacovať ju o ďalšie dobré nápady a tvorivosť. Veď len vtedy je práca vychovávateľa zaujímavá a príťažlivá, keď je sám tvorivý a hravý a vie sa prispôsobiť mentalite detí v danom veku. Náš ŠK určite nie je o varovaní detí, ale o plnohodnotnom prežití voľného času so svojimi rovesníkmi.

§ 2. ods. 1 j

Projekty

Škola v tomto v šk. roku vypracovala niekoľko projektov, ktoré priniesli škole okrem finančných prostriedkov, skvalitnenie výchovno - vzdelávacieho procesu a skvalitnenie celkového prostredia školy.

Úspešné boli tieto projekty, zrealizované v tomto šk.roku:

1.Zdravé deti - Zdravé generácie (MŠ SR) - 69 000Sk.-

Projekty na MsÚ:

2. Školské átrium ako ekoplocha - 15 00Sk.-

3. Jazyk ako dar -10 000Sk.-

4. Učme deti zdravšie žiť - 5000Sk.-

5. Výchova a vzdelávanie - rýchlo návratné investície - 7000Sk.-

6. Bohoslužobný predmet - misál - 5000 Sk.-

§ 2. ods. 1 k

Výsledky inšpekčnej činnosti

Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: Inšpekciu sme v školskom roku 2008/2009 nemali.

§ 2. ods. 1 l

Materiálno-technické podmienky

Z hľadiska potrieb žiakov, funkčnosti a zabezpečenia príjemného prostredia má škola v oblasti stavebných úprav ešte tieto priority:

•sanácia budovy

•oprava fasády a výmena okien

•modernizácia soc. zariadení

•úprava školského ihriska

•oprava kabinetov

•vylepšenie zariadenia školskej kaplnky

•vybudovanie školskej dielne

Popri týchto náročných požiadavkách je nutné zabezpečiť finančné zdroje i na bežné výdavky, energie, dopĺňanie pomôcok i spotrebného materiálu, potrebného na vyučovanie. Nakoľko podľa platných právnych noriem štát poskytuje prostriedky na mzdy, odvody do fondov a prevádzkové náklady vrátane energií, ale nie prostriedky na investície, zostávajú škole tieto zdroje:

•zriaďovateľ školy

•zapojenie sa do projektov, umožňujúcich realizáciu opráv budovy

•rodičia žiakov podľa svojich sociálnych možnosti

•príjem zo zapožičania priestorov

V tomto šk. roku sa nám podarilo opraviť a vylepšiť:

•kabinet Sj, zem, Dej,vytvoriť novú miestnosť pre šk. psychológa, sklad učebníc pre 2.stupeň

•vybudovať školskú dielňnu a učebňnu pre výtvarnú výchovu

•dovybavovať potrebným nábytkom 1.A triedu

•zrealizovať sanáciu budovy vo dvore a následnej renonštrukcie za účelom otvorenia MŠ

od 1.9. 2009

§ 2. ods. 1 m

Finančné a hmotné zabezpečenie

Viď prílohu " Správa o hospodárení za rok 2008"

§ 2. ods. 1 n

Plnenie stanoveného cieľa

Výchovno - vzdelávací proces sa riadil Pedagogicko - organizačnými pokynmi na šk. r. 2008/2009, Plánom školy a Školským vzdelávacím programom.

Našim základným cieľom výchovy a vzdelávania je:

1.Poskytovať základné vzdelanie v rámci povinnej školskej dochádzky.

2.Vytvárať prostredie školského spoločenstva v duchu evanjeliovej slobody a lásky, pomáhať deťom a mladým ľuďom, aby rozvíjali vlastnú osobnosť a získavali poznanie o svete, o živote a o človeku vo svetle viery.

3.Byť školu otvorenou požiadavkám doby, vychovávať žiakov k tomu, aby účinne pracovali pre dobro ľudskej spoločnosti svojím príkladným životom.

4.Výchovno - vzdelávacie pôsobenie realizovať v duchu cirkevných dokumentov Gravissimus educationis, Katolícka škola, Katolícka škola na prahu tretieho tisícročia, Náboženský rozmer výchovy v katolíckej škole a duch uršulínskej spirituality.

Najdôležitejšou prioritou katolíckej školy by mala byť trvalá a úprimná snaha o vytváranie spoločenstva lásky, prijatia, bezpečia všetkých zainteresovaných - žiakov, učiteľov, rodičov i ostatných zamestnancov školy, o to sme sa aj počas roka snažili. Spoločenstvo lásky však neznamená vyhovieť každej požiadavke, neklásť žiadne nároky a nežiadať ich zodpovedné plnenie. Naopak, láska vyžaduje, aby každý zodpovedne plnil svoju úlohu a svoje zverené poslanie, s pokorou prijímal svoje ohraničenie a vedel prijať i výčitky a oprávnenú kritiku, aby dokázal rešpektovať každého člena spoločenstva ako osobu a aktívne sa pričiňoval o spoločné dobro.

Výchovu a vzdelávanie na našej škole sme sa snažili postaviť na štyroch pilieroch: učiť sa poznávať, učiť sa konať, učiť sa žiť spoločne, učiť sa byť (medzinárodná komisia UNESCO - Vzdelávanie pre 21.stor.).

1.učiť sa poznávať - vzbudiť v deťoch túžbu po poznaní, pomôcť pochopiť vzdelanie ako zvyšovanie osobnej hodnoty, vedieť prekonávať prekážky v učení aj za pomoci druhých;

2.učiť sa konať - vedieť nadobudnuté poznatky použiť v praxi, rozvíjať u detí sebaprijatie, sebadôveru, sebakontrolu;

3.učiť sa žiť spoločne- rozvíjať pochopenie, úctu a toleranciu k ľuďom, vedieť správne komunikovať, spolupracovať, deliť sa, osvojiť si prosociálne správanie;

4.učiť sa byť - rozvíjať vlastnú osobnosť, samostatný úsudok, osobnú zodpovednosť poznať seba samého a svoju hodnotu.

Po zrealizovaní analýzy školy, vzniknutých potrieb a požiadaviek, očakávaní rodičov a okolia, sme sa rozhodli v rámci voliteľných hodín školského vzdelávacieho programu pre túto alternatívu:

V 1.roč.sme povinnú časť štátneho vzdelávacieho programu doplnili predmetmi: rímsko-katolícke náboženstvo, anglický jazyk, slovenský jazyk, prírodoveda (podrobnejšie viď. Školský učebný plán).

V 5.roč. predmetmi : rímsko-katolícke náboženstvo, druhý cudzí jazyk, matematika, informatika, spoločenská výchova.

Naši žiaci po ukončení 4.ročníka nadobudnú primárne vzdelanie - ISCED 1.

Po ukončení 9.ročníka nadobudnú nižšie sekundárne vzdelanie - ISCED 2.

V nasledovaní sv. Angely sme sa snažili uprednostňovať pedagogiku povzbudzovania:

Øprijímajúc každého človeka takého, aký je, v úcte k jeho osobnému životu

Øprivádzajúc ho k uvedomeniu si vlastných schopností, aby im veril

Øvyhodnocovaním svojich výsledkov a osobného príkladu.

Vo vyučovacom procese je bolo naším cieľom rozvíjať u žiakov tvorivé myslenie, samostatnosť, aktivitu, realizovať výučbu pomocou didaktickej techniky, IKT techniky a nových foriem vyučovania.

§ 2. ods. 1 o

Úspechy a nedostatky

Úspechy a nedostatky sú uvedené v jednotlivých vyhodcovacich správach PK a MZ.

§ 2. ods. 1 p

Uplatnenie žiakov

Ako bolo už konštatované, všetci žiaci, ktorí skončili deviaty ročník na tunajšej škole, boli prijatí na ďalšie štúdium na gymnáziách a stredných školách. Väčšine žiakov sa na stredných školách darí. O ich výsledkoch sa informujeme a deti sa prídu porozprávať so svojimi učiteľmi. Teší nás, že žiaci sa do školy radi vracajú, aby sa pochválili s úspechmi, ktoré dosiahli na stredných či vysokých školách.

§ 2. ods. 2 b

Voľnočasové aktivity

Počet žiakov navštevujúcich krúžky: nahlásených k 15.9. 2009 bolo 475 žiakov

Počet krúžkov: 37 - niektoré sú po 2 alebo 3 napr. Angličtina 2, gitarový 2, Prijmem dar 2, Hrajme sa s počítačom 3, Futbalový 3,strelecký 3, Výtvarný 4, ale odučených spolu je 37

Počet vyučujúcich: 18 -interných učiteľov školy, 6 - externých vedúcich krúžkov = 24

Zapojenie sa do súťaží:

ØSúťaže alebo vystúpenia v rámci školy

Stredisko počas roka pripravilo dve kultúrne vystúpenia a jedno športové podujatie a vydalo brožúru o krúžkoch na nasledujúci šk. rok.

•Za I. polrok- Vystúpenie krúžkov a súťaže medzi učiteľmi a žiakmi na oboch stupňoch školy vo veľkej telocvični,

•Za II. polrok- Program „... A našli sme poklad“ v kine Hviezda spolu 3 vystúpenia- pre I. stupeň,pre II stupeň a pre rodičov a hostí;

•Na MDD si športové krúžky pripravili Súťažný deň, konala sa tiež súťaž o Najlepšieho učiteľa roka a Najlepšiu triedu roka

Na týchto programoch sa zúčastnili všetky krúžky ak nie priamym vystúpením tak videoprojekciou. Okrem toho: Gitarový a Spevácky krúžok účinkujú na sv .omšiach každú stredu - vydali toho roku CD

Zdravá výživa - pripravila Týždeň zdravej výživy a Výstavu ovocia a zeleniny z našich polí a záhrad. Športové krúžky mali svoje školské a krúžkové turnaje.

ØSúťaží alebo vystúpení mimo školy sa zúčastnili žiaci zo šiestich krúžkov :

TRNAVIENKA s p. učiteľkou Vincovou

pásma pre žiakov našej školy, pre rodičov a príbuzných, pre starých ľudí v DD i pre sestry

Uršulínky v Komunite Suchej nad Parnou, pri príležitosti jej životného jubilea p. učiteľky.

ARANŽÉRSKY s p. učiteľkou Gábrišovou

Vianočné aranžovanie - okresná súťaž -Povinná väzba - 3.miesto - Viktória Vyskočová

Voľná väzba - 2.miesto - - Viktória Vyskočová

Veľkonočné aranžovanie - okresná súťaž - Voľná väzba - 1.miesto - Veronika Rakúsová

DRIENKA: s p učiteľkou Borisovou

Súbor absolvoval 40 vystúpení, Zorganizoval benefičný koncert pre občianske združenie Iskierka

Krajská súťaž detských folklórnych súborov - 2. miesto.

ŠACH: s p. učiteľom Bičanom

Okresné majstrovstvá v šachu, mladí šachisti celkove 2. miesto.

Jednotlivci: 5. Miesto Jozef Koricina 12. miesto M. Jablonický, 18. Miesto M. Hesko

Trnavský šachový rebríček sa hral dlhodobo každý mesiac. Najlepšie umiestnenie dosiahol na 9. mieste Adam Bodorík, 13. miesto M. Jablonický a 18. miesto Jozef Koricina

Majstrovstvá školy v šachu . Majster školy na 2. stupni sa stal R. Jursa 9.B

majstrom školy na 1. stupni J. Koricina 3.B

RECITAČNÝ: s p. učiteľkou Návojovou

Krajské kolo „ a Slovo bolo u Boha“

I.Kategória:

Poézia Soňa Havlíková - 1.miesto

Klára Kormúthová - 3. Miesto

Próza Eva Daňová - 1.miesto

Katka Kačová - 2. miesto

II.Kategória:

Poézia Mária Ďurková - 1.miesto

Próza Danka Pešková- 1.miesto

III.Kategória :

Poézia Martina Justusová - 1.miesto

Próza Samuel Bačkády 1.miesto

Celonárodné kolo „a Slovo bolo u Boha“

Soňa Havlíková - poézia - 1. miesto

Eva Daňová - próza 2.miesto

Mária Ďurková - poézia - 2. miesto

Danka Pešková - próza 2.miesto

Samuel Bačkády - próza 2.miesto

Okresné kolo - Šaliansky Maťko

I.kat. - Katka Kačová - 1. miesto

II.kat. - Michal Bilčík - 1.miesto

III.kat. - Nicollete Chnápková - 2.miesto

Krajské kolo - Šaliansky Maťko

Katka Kačová - 3. miesto

Okresné kolo - Rozprávkové vretienko

Samuel Bačkády -1. miesto

Soňa Havlíková - 2. miesto

Krajské kolo - Rozprávkové vretienko

Samuel Bačkády -1. miesto

účasť v Celoslovenskom kole

Celoslovenské kolo - Slovom o Tvojej láske

Soňa Havlíková - 2. miesto

Eva Daňová - cena za vynikajúci výkon

Mária Ďurková - 1.miesto

Samuel Bačkády - 2.miesto

Obvodné kolo -Hollého pamätník

Terézia Grmanová - 1.miesto

Eva Daňová - 2- miesto

Michal Bilčík - 3.miesto

Daniela Pešková - 1.miesto

Katarína Karolčíková - 2.miesto

Martina Justusová - 3. miesto

Úspešní: Eva Daňová, Michal Bilčík, Daniela Pešková, Martina Justusová

Regionálne kolo - Kátlovce Paľa Ušáka Olivu

Eva Daňová - 1.miesto

Mária Ďurková - 1.miesto

Samuel Bačkády -1. miesto

VÝTVARNÝ: s p. učiteľkou Návojovou

Celoslovenská súťaž - Zlatý Ščúrik

Ocenené práce:

Martin Karel 4.A , Katarína Vanáková 4.B, Alžbeta Paulíniová 4.B, Alžbeta Mičeková 3.B

Maľovaný sen Vianoc

Dianka Havlíková 1.B - 1.miesto

Celoslovenské kolo - Slovom o Tvojej láske

Rebeka Uhnavá - 1.miesto

Erika Kovačičová - 2.miesto

Európa v škole

Ocenené práce, postup do Celoslovenského kola:

Viktória Koningová, Kristián Klokner, Soňa Havlíková, Alžbeta Paulíniová, Kamila Hudcovičová, Dominika Ďurišová, JanaKarellová

Celoslovenské kolo - Dielo Tvojich rúk

Lacko Krechňák - 2. miesto

Karin Kekeláková - 2.miesto

Cena za kolekciu prác - 1.st.ZŠ

Regionálne kolo - Polícia očami detí

Daniel Braniš - 1.miesto

Erika Kovačičová - 1.miesto

Mária Ďurková - 2.miesto

Moja Trnava

Soňa Havlíková - ocenená práca

Jarmok

Veronika Machovičová - ocenená práca

V rámci Tirnavia Trophy 2009 - 2. miesto


Názov záujmového krúžku Počet detí Počet skupín Vedúci krúžku
Angličtina hrou 1 12   Mgr. Alena Ištvancová
Futbalový I. st. 13   Roman Královič
Angličtina hrou 2 12   Jana Otočková
Aranžérsky 10   Mgr. Eva Gábrišová
Drienka 19   Mgr. Stanislava Borisová
Futbalový II. stupeň 11   Mgr. Martin Valo
Gitarový 10   Alena Marhavá
Spevácky 15   Alena Marhavá
Hrajme sa s počitačom 1 12   Mgr. Irena Belicová
Hrajme sa s počítačom 2 11   Dušan Caja
Internetový 22   Mgr. Martin Valo
Tanečný 11   Sivia Posingerová
Mažoretky 12   Mária Koprnová
Hrajme sa s počítačom 3 12   Sr. Mária -Rita
Prijeme dar 48   Mgr.Eva Balajková
Strelecký 1 10   Sr.Samuela
Strelecký 2 10   Sr.Samuela
Strelecký 3 10   Sr.Samuela
Turistický 15   Mgr. Milota Vincová
Projektový 5   Sr.Samuela
Prírodovedný 16   PaeDr. Mária Megová
Recitačný 10   Mária Návojová
Šachový 10   Mgr. Vojtech Bičan
Hip-hop 11   Mgr.JanaTajcnárová
Športový 24   Mgr. Jana Sabová
Volejbalový 12   Mgr.Alena Ištvancová
Trnavienka 20   Mgr. Milota Vincová
Krúžok umeleckej tvorivosti 12   Mgr. Genovéva Kolarovičová
Výtvarný 1 13   Mária Návojová
Výtvarný 2 13   Mária Návojová
Výtvarný 3 15   Mária Návojová
Výtvarný 4 15   Mária Návojová
Zdravá výživa 13   Mgr. Genovéva Kolarovičová

§ 2. ods. 2 c

Spolupráca školy s rodičmi

Dôraz sme kládli tiež na spoluprácu školy a rodiny. Uvedomujeme si navzájom, že škola a rodina sú dva dôležité činitele pri formovaní dieťaťa. Ak jeden z nich zlyhá, skôr či neskôr to pocítime všetci, o čom sa môžeme presviedčať denno- denne v jednotlivých triedach v spojitosti so správaním našich žiakov.

Na hodnotenie školy rodičmi sme použili dotazníky. Našou snahou bolo získať spätnú väzbu na kvalitu školy. Otázky boli zamerané na: možnosť skontaktovania sa so školou, dostatok informácií o škole, spokojnosť s prácou učiteľov, hodnotením žiakov a klasifikáciou, využitím mimovyučovacieho času - záujmová činnosť, výlety, exkurzie a pod.

Z 265 respondentov, ktorí odpovedali na dotazníky celkovo hodnotili úroveň výchovy a vzdelávania za veľmi dobrú. Prejavili spokojnosť s prístupom učiteľov, veľmi ocenili záujmovú činnosť a prácu školského klubu.

Veľkým prínosom pre školu a spoluprácu s rodičmi je školský sociálny pracovník, školský psychológ a špeciálny pedagóg o činnosti, ktorých sa možno dozvedieť na stránke školy.

§ 2. ods. 2 d

Spolupráca školy a verejnosti

Vedenie školy sa snaží prezentovať činnosť školy na verejnosti. Spolupracujeme s Gymnáziom A. Merici, s cirkevnou MŠ, s ostatnými školami a MŠ na území Trnavy, Krajskou knižnicou J. Fándlyho, Detským domovom, Domovom dôchodcov, CVČ Kalokagatia, Spolkom sv. Vojtecha, Mestským úradom, a pod. .

Nadaní žiaci sa zapájajú do rôznych súťaží, predmetových olympiád, kde dosahujú v rámci regiónu veľmi dobré výsledky. Na verejnosti úspešne reprezentujú školu a mesto tým, že sa úspešne zúčastňujú krajských, celoštátnych súťaží, prípravou programov na rôzne podujatia v meste, cirkevných udalostí a prezentáciou svojej činnosti v regionálnych novinách.

Škola je každoročne spoluorganizátorom mestského "Detského maškarného plesu", ktorý je prístupný všetkým deťom z mesta Trnava a blizkeho okolia.

Škola žije so svojím mesto a je jeho súčasťou.

Záver

Vypracovala: Mgr. Alena.Grausová

V Trnave, 5. októbra 2009

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 30.6.2009

Vyjadrenie rady školy

Za radu školy: Ing. Jana Genčurová, predseda

Schválenie zriaďovateľom školy

Za zriaďovateľa. RNDr. Sr. Katarína Šimalčíková