Názov školy | Základná škola Angely Merici, ul. Halenárska 45, 917 01 Trnava |
Adresa školy | Halenárska 45, 917 01 Trnava |
Telefón | +421335511721 |
riaditel@zsamtt.edu.sk | |
Zriaďovateľ | Rímska únia Rádu sv. Uršule |
Slovenská provincia |
Priezvisko, meno | Telefón | Služ. mobil | ||
---|---|---|---|---|
Riaditeľ | Mgr.Alena Grausová | 033 5511721 | alena.grausova@gmail.com | |
ZRŠ | Mgr.Pavol Masár | 033 5511204 | pavolm.918@gmail.com | |
ZRŠ | Mgr.Bibiána Vyskočová | 033 5511204 | bibavyskocova@gmail.com | |
Vedúca vychovávateľka ŠK | Ingrid Bedřichová | 033 5511204 | ingrid.bedrichova@gmail.com | |
Vedúca ŠJ | Zuzana Bohunická | 033 5511303 | bohunica@gmail.com |
Titl., priezvisko, meno | Kontakt | |
---|---|---|
predseda | Ing. Jana Genčurová | gencurovci@gmail.com |
pedagogickí zamestnanci | Mgr.Vojtech Bičan | vobi47@post.sk |
Mgr.Alena Ištvancová | ||
ostatní zamestnanci | Jozef Bilčík | |
zástupcovia rodičov | Peter Vanák | peter.vanak@jm.com |
Mgr.Jozef Pikna | jozef.pikna.st@gmail.com | |
PaedDr.JanaChynoradská | jana.chynoradska@harmonyschool.sk | |
zástupca zriaďovateľa | Mgr.Sr.Samuela Harmáčková | danaharmackova@yahoo.fr |
Mgr.Sr. Magdaléna Ciuttiová | magdalenaosu@gmail.com | |
Sr.Anunntiata Sádovská | ursuline01@gmail.com | |
iní | Mgr.Ružena Maková | ruzena.makova@gmail.com |
Názov MZ a PK | Vedúci | Zastúpenie predmetov | Poznámka |
---|---|---|---|
PK slovenského jazyka a cudzích jazykov | Mgr. Genovéva Kolarovičová | SJ,AJ,NJ,FJ | |
PK spoločenskovedná | Mgr. Jana Sláviková | D,OV,HV,VV | |
Pk prírodovedná | Mgr. Vojtech Bičan | M,F,Ch,Prír.,Zem.,Inf, | |
PK náboženstvo | Mgr. Eva Balajková | náboženstvo - všetky ročníky | |
MZ 1.-4.roč. | PaedDr. Mária Megová | predmety 1.4.roč. | |
MZ ŠKD | Elena Bašovská | vychvávateľky ŠKD |
Počet žiakov školy: 415
Počet tried: 18
Podrobnejšie informácie:
Ročník: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet tried | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 18 |
počet žiakov | 46 | 50 | 50 | 48 | 45 | 42 | 37 | 48 | 49 | 415 |
z toho ŠVVP | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 7 | |||
z toho v ŠKD | 41 | 51 | 45 | 38 | 175 |
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2008: 43/22
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2008: 46/22
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 2/0
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2009
Nižší ročník | 5.roč. | 6.roč. | 7.roč. | 8.roč. | 9.roč. | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet žiakov | 194 | 45 | 42 | 37 | 48 | 49 | 415 |
Gym 8.roč | Gym 6.roč | Gym 4.roč | SOŠ | SOU | OU | Iné | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prihlásení | 15 | 31 | 3 | 2 | 51 | |||
prijatí | 15 | 31 | 3 | 2 | 51 | |||
% úspešnosti | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % |
Trieda | ANJ | CvM | CvSJ | DEJ | FRJ | FYZ | Hv | CHE | INF | KNJ | MAT | NEJ | Ov | Bio | Pv |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 1,13 | ||||||||||||||
l.B | 1,05 | ||||||||||||||
II.A | 1,24 | ||||||||||||||
II.B | 1,12 | ||||||||||||||
III.A | 1,46 | 1,33 | |||||||||||||
III.B | 1,32 | 1,48 | |||||||||||||
IV.A | 1,43 | 1,43 | |||||||||||||
IV.B | 1,48 | 1,61 | |||||||||||||
V.A | 1,86 | 1,23 | 1,73 | 1,57 | 1,09 | ||||||||||
V.B | 1,74 | 1,3 | 1,91 | 1,61 | 1,39 | ||||||||||
VI.A | 2,0 | 1,38 | 2,05 | 1,95 | 2,0 | ||||||||||
VI.B | 2,0 | 1,58 | 2,11 | 2,68 | 2,26 | ||||||||||
VII.A | 1,61 | 1,28 | 2,22 | 2,56 | 1,67 | ||||||||||
VII.B | 2,06 | 1,56 | 2,72 | 2,28 | 2,47 | ||||||||||
VIII.A | 2,55 | 1,64 | 2,38 | 2,73 | 2,82 | 2,68 | 2,0 | ||||||||
VIII.B | 2,2 | 1,68 | 1,71 | 2,24 | 2,04 | 2,2 | 1,56 | ||||||||
IX.A | 1,86 | 1,33 | 1,81 | 2,0 | 1,9 | 1,76 | |||||||||
IX.B | 2,0 | 1,68 | 1,82 | 2,39 | 2,29 | 2,07 |
Trieda | PR | PVED | PRV | RIN | NAB | SJL | Spr | Tech | Tv | UČD | UČT | VL | Vv | Geo | ZEM |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 1,0 | 1,17 | 1,00 | ||||||||||||
l.B | 1,0 | 1,11 | 1,00 | ||||||||||||
II.A | 1,08 | 1,12 | 1,00 | ||||||||||||
II.B | 1,08 | 1,04 | 1,00 | ||||||||||||
III.A | 1,42 | 1,33 | 1,00 | 1,33 | |||||||||||
III.B | 1,24 | 1,28 | 1,00 | 1,28 | |||||||||||
IV.A | 1,26 | 1,55 | 1,00 | 1,35 | |||||||||||
IV.B | 1,22 | 1,48 | 1,00 | 1,43 | |||||||||||
V.A | 1,36 | 1,95 | 1,00 | 1,45 | |||||||||||
V.B | 1,17 | 1,87 | 1,00 | 1,3 | |||||||||||
VI.A | 1,57 | 1,24 | 2,0 | 1,00 | 1,43 | ||||||||||
VI.B | 1,32 | 1,11 | 2,11 | 1,00 | 1,74 | ||||||||||
VII.A | 1,39 | 1,39 | 1,83 | 1,00 | 1,44 | ||||||||||
VII.B | 1,94 | 2,22 | 2,44 | 1,17 | 1,78 | ||||||||||
VIII.A | 2,18 | 1,14 | 2,55 | 1,00 | 2,0 | ||||||||||
VIII.B | 1,76 | 1,16 | 2,2 | 1,00 | 1,56 | ||||||||||
IX.A | 1,81 | 1,19 | 1,86 | 1,00 | 1,43 | ||||||||||
IX.B | 1,43 | 1,0 | 2,29 | 1,00 | 1,75 |
Hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov
Na prvom stupni prospelo 188 žiakov, jeden žiak neprospel. Samé jednotky malo spolu 124 žiakov, čo predstavuje 65,6 %. Znížená známka zo správania nebola.
Na druhom stupni prospeli všetci žiaci. Samé jednotky malo 34 žiakov, čo predstavuje 15,5 %.
Spolu na celej škole v druhom polroku prospelo s vyznamenaním 194 žiakov, čo predstavuje 47,7 %, prospelo veľmi dobre 89 žiakov, čo predstavuje 21,9 %, prospelo 122 žiakov, čo predstavuje 30 %, neprospel 1 žiak, čo predstavuje 0,24 %. Jeden žiak bol hodnotený podľa osnov špeciálnej školy, preto nie je zarátaný do celkovej klasifikácie.
Na druhom stupni boli udelené tri znížené známky zo správania na stupeň 2, čo predstavuje 0,73 %.
Trieda | Počet | Prospeli | Neprospeli | Neklasifikovaní |
---|---|---|---|---|
I.A | 24 | 23 | 1 | 0 |
l.B | 19 | 19 | 0 | 0 |
II.A | 25 | 25 | 0 | 0 |
II.B | 26 | 26 | 0 | 0 |
III.A | 24 | 24 | 0 | 0 |
III.B | 25 | 25 | 0 | 0 |
IV.A | 23 | 23 | 0 | 0 |
IV.B | 23 | 23 | 0 | 0 |
V.A | 22 | 22 | 0 | 0 |
V.B | 23 | 23 | 0 | 0 |
VI.A | 21 | 21 | 0 | 0 |
VI.B | 20 | 20 | 0 | 1 |
VII.A | 18 | 18 | 0 | 0 |
VII.B | 18 | 18 | 0 | 0 |
VIII.A | 22 | 22 | 0 | 0 |
VIII.B | 25 | 25 | 0 | 0 |
IX.A | 21 | 21 | 0 | 0 |
IX.B | 28 | 28 | 0 | 0 |
Za celý školský rok žiaci vymeškali 28 418 vyučovacích hodín (ospravedlnených 28 403, neospravedlnených 15).
Najlepšiu dochádzku na I. stupni mala trieda 4.B s priemerom na žiaka 31,30.
Najhoršiu dochádzku mala trieda 1.A s priemerom na žiaka 78.
Najlepšiu dochádzku na II. stupni mala trieda 5.A s priemerom na žiaka 50,19.
Najhoršiu dochádzku mala trieda 9.B s priemerom na žiaka 103,14.
Trieda | Počet | Zamešk. hod. | Zam. na žiaka | Ospravedlnené | Ospr. na žiaka | Neospravedlnené | Neosp. na žiaka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 24 | 1872 | 78,0 | 1872 | 78,0 | 0 | 0,00 |
l.B | 19 | 864 | 45,47 | 864 | 45,47 | 0 | 0,00 |
II.A | 25 | 1050 | 42,0 | 1050 | 42,0 | 0 | 0,00 |
II.B | 26 | 1881 | 72,35 | 1881 | 72,35 | 0 | 0,00 |
III.A | 24 | 1268 | 52,83 | 1268 | 52,83 | 0 | 0,00 |
III.B | 25 | 1719 | 68,76 | 1719 | 68,76 | 0 | 0,00 |
IV.A | 23 | 1202 | 52,26 | 1202 | 52,26 | 0 | 0,00 |
IV.B | 23 | 720 | 31,30 | 720 | 31,30 | 0 | 0,00 |
V.A | 22 | 1054 | 47,90 | 1054 | 47,90 | 0 | 0,00 |
V.B | 23 | 1497 | 65,09 | 1497 | 65,09 | 0 | 0,00 |
VI.A | 21 | 1819 | 86,62 | 1819 | 86,62 | 0 | 0,00 |
VI.B | 20 | 1563 | 82,26 | 1563 | 82,26 | 0 | 0,00 |
VII.A | 18 | 1256 | 69,78 | 1256 | 69,78 | 0 | 0,00 |
VII.B | 18 | 1476 | 86,82 | 1474 | 86,71 | 2 | 0,12 |
VIII.A | 22 | 1911 | 91,0 | 1910 | 90,95 | 1 | 0,05 |
VIII.B | 25 | 2221 | 92,54 | 2221 | 92,54 | 0 | 0,00 |
IX.A | 21 | 1816 | 86,48 | 1804 | 85,90 | 12 | 0,57 |
IX.B | 28 | 2888 | 103,14 | 2888 | 103,14 | 0 | 0,00 |
Celoslovenské testovanie zo slovenského jazyka a matematiky prebehlo riadne podľa pokynov ŠPÚ a NÚCEM dňa 11. 3. 2009.
Úspešnosť žiakov zo slovenského jazyka v SR : 61,26 %
Úspešnosť žiakov zo slovenského jazyka na škole : 69,9%
Rozdiel úspešnosti : +8,6 %
Percentil úspešnosti na škole : 81.7 %
Úspešnosť žiakov z matematiky v SR : 53 %
Úspešnosť žiakov z matematiky na škole : 63,9%
Rozdiel úspešnosti : + 10,9 %
Percentil úspešnosti na škole : 85,3 %
Názov | Počet žiakov | Úspešnosť v % | Iný údaj o úspešnosti |
---|---|---|---|
Monitor SJL | 49 | 69,9% | |
Monitor MAT | 49 | 63,9% |
Učebný variant | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet tried v ročníku | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 18 |
šport.prípava | ||||||||||
Matematika 5.-9. | ||||||||||
Cudzie jazyky 1.-9. | ||||||||||
Cudzie jazyky 3.-9. | ||||||||||
Cudzie jazyky 5.-9. | 42 | 37 | 48 | 49 | 176 | |||||
Výtvarná výchova 1.-9. | ||||||||||
Hudobná výchova 1.-9. | ||||||||||
Technická výchova 5.-9. | ||||||||||
Variant 1(základný) | 50 | |||||||||
Variant jazykový 3 | 50 | 48 | 148 | |||||||
Iné ( uveďte ) | ||||||||||
ISCED 1 | 46 | 46 | ||||||||
ISCED 2 | 45 | 45 |
Predmet | Ročník | Počet skupín | Počet hodín týždenne |
---|---|---|---|
Anglický jazyk | druhý | 2 | 2 |
Konverzácia v AJ | šiesty | 4 | 1 |
Konverzácia v NJ | siedmy | 2 | 1 |
Cvičenia zo SJ | ôsmy, deviaty | 4 | 1,2 |
Cvičenia z Mat. | ôsmy, deviaty | 4 | 1,2 |
Počet tried | Počet žiakov | Počet individ. integrovaných | |
---|---|---|---|
Nultého ročníka | 0 | 0 | 0 |
Prvého ročníka | 2 | 46 | 0 |
Bežných tried | 16 | 369 | 7 |
Špeciálnych tried | 0 | 0 | 0 |
Pre nadaných | 0 | 0 | 0 |
Spolu | 18 | 415 | 7 |
Pracovný pomer
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. | Počet úväzkov pedag. prac. | Počet úväzkov nepedag. prac. |
---|---|---|---|---|
TPP | 36 | 16 | 33,79 | 16,55 |
DPP | ||||
Znížený úväzok | 13 | 0 | 9,77 | 1,55 |
ZPS | 2 | 0 | 2 | 0 |
Na dohodu | 1 | 0 | 0,086 | 0 |
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|---|---|---|
učiteľov | 0 | 28 | 28 |
vychovávateľov | 0 | 8 | 8 |
asistentov učiteľa | |||
spolu | 0 | 36 | 36 |
Trieda | Predmet | Počet hodín týždenne |
---|---|---|
6.A,7.A,7.B,9.A,9.B | Dejepis | 10 |
5.A,6.A,6.B,7.A,7.B,9.B | Občianska výchova | 6 |
6.B,9.A | Prírodopis | 3 |
5.A | Biológia | 1 |
9.A,9.B | Telesná výchova | 2 |
Zvyšovanie odbornej, metodicko-didaktickej úrovne pedagogických pracovníkov školy patrí medzi priority a základný predpoklad na skvalitnenie výchovy a vzdelávania. Využívali sme všetky ponúkané aktivity z metodických centier. Pracovníci školy boli pravidelne informovaní a oboznamovaní s novými zákonnými normami a nariadeniami v oblasti školstva.
Ďalšie vzdelávanie | Počet absolventov | Počet študujúcich |
---|---|---|
1.kvalifikačná skúška | 1 | 3 |
2.kvalifikačná skúška | 0 | 0 |
štúdium školského manažmentu | 0 | 2 |
špecializačné inovačné štúdium | 0 | 0 |
špecializačné kvalifikačné | 0 | 7 |
postgraduálne | 0 | 0 |
doplňujúce pedagogické | 0 | 0 |
vysokoškolské pedagogické | 0 | 0 |
vysokoškolské nepedagogické | 0 | 1 |
Prehľad výsledkov súťaží a olympiád je uvedený vo vyhodnocovacích
správach jednotlivých metodických orgánov, v nasledujúcej časti - aktivity a
prezentácia na verejnosti.
Veľkou oporou pri dosahovaní výchovno- vzdelávacích výsledkov a
plodnej spolupráce boli Mz a PK, ktoré na svojich zasadnutiach riešili úlohy,
ktoré si stanovili podľa plánu na šk. rok 2008/2009 a z hlavných úloh školy pre
tento školský rok.. členovia jednotlivých komisií sa pravidelne zúčastňovali
zasadnutí, ako aj školení, ktoré poriadalo Metodické centrum odboru školstva a
iné inštitúcie.
Vyhodnotenie činnosti PK jazykov
Celkove možno hovoriť o týchto aktivitách:
1.Otvorenú hodinu zo slovenského jazyka v 7. A triede mala
vyučujúca Mgr. Paulína Brnová, a tak úspešne ukončila ročné uvádzanie
začínajúcich pedagogických pracovníkov do praxe. Z anglického jazyka úspešná
bola spoločná hodina žiakov 8. A a 8. B triedy. Zaujímavou formou, s využitím
IKT sa žiaci veľa dozvedeli o Veľkej Británii. Na otvorenej hodine anglického
jazyka sa vyučujúce zamerali na vyučovacie metódy, ktoré pomáhajú žiakom
zvládnuť aj náročné učivo.
2.Práca s talentovanými žiakmi, zapojenie sa do olympiád a súťaží
Slovenský jazyk: „Euro ide do sveta“ - literárna tvorba - školské
kolo
Najúspešnejší: Katarína Koricinová - 7. B, Karolína Matušková - 8.
A, Michal Koricina - 8. B
„Nebezpečenstvo drogy“ - literárna tvorba - školské kolo
Najúspešnejší: Patrícia Gabrišová - 6. A, Katarína Koricinová - 7.
B, Matej Kubiš - 5. A, Martina Justusová - 9. B
„Radosť a tolerancia v škole“- literárna tvorba - školské kolo
Najúspešnejší: Michal Koricina 8. B, Karin Klačová - 6. A,
„Čaro Vianoc“ - literárna tvorba - okresná súťaž
Mária Malčeková - 6. B - 1. miesto
Karin Klačová - 6. A - čestné uznanie
„ Prvosienky“ - literárna tvorba - okresné kolo
Michal Koricina - 8. B - 1. miesto
Olympiáda zo slovenského jazyka - Jozef Veselský - 9. A -
zúčastnil sa v okresnom kole
Hollého pamätník - recitačná súťaž - školské kolo
V 2. kategórii v poézii prvé miesto získala Nicolette Chnápková -
6. A. V 2. kategórii v próze - prvé miesto - Daniela Pešková - 5. B.
V 3. kategórii - prvé miesto - Martina Justusová - 9. B.
Všetky víťazky postúpili do obvodného kola, v ktorom Daniela
Pešková získala 1. miesto, Katarína Karolčíková z 8. B druhé miesto a Martina
Justusová 3. miesto. Všetky tri postúpili do okresného kola, v ktorom zvíťazila
Daniela Pešková a postúpila do krajského kola. Aj keď do celoslovenského kola sa
už nedostala, našu školu reprezentovala úspešne.
Žiaci piateho ročníka pripravili k Vianociam „Poštu pre Ježiška“.
Napísané listy odoslali. Každý žiak dostal odmenu, list s pozdravom a darčekom.
Anglický jazyk: Olympiáda z anglického jazyka - Alena Paríšková -
6. A - zúčastnila sa v okresnom kole
Denisa Šafránková - 9. B - v okresnom kole získala 1. miesto a
postúpila do krajského kola, kde získala tiež 1. miesto. V celoslovenskom kole
úspešne reprezentovala našu školu, získala 2.miesto.
Zapojili sme sa tiež do projektu „Deň otvorených dverí“. Hlavne vo
vlastnej literárnej tvorbe a v krúžkovej činnosti sme sa snažili plniť projekt
„Zdravá škola“.
3.Starostlivosť o slaboprospievajúcich a integrovaných žiakov
Vyučujúce pre týchto žiakov vypracovali individuálne diferencované
úlohy a postupovali podľa vypracovaných individuálnych vzdelávacích plánov.
Pristupovali k žiakom individuálne, v prípade potreby aj doučovali. Výsledkom
tohoto snaženia je, že všetci žiaci sú úspešní a postupujú do vyššieho ročníka.
4. Exkurzie a iné aktivity
Literárno-dejepisná exkurzia Bzince pod Javorinou - žiaci 5. A a
5. B triedy pod vedením p. uč. Kolarovičovej a p. uč. Slávikovej navštívili
rodný dom spisovateľky Ľ. Podjavorinskej, tiež hrob národnej umelkyni. V
Čachticiach si prezreli múzeum a vystúpili na Čachtický hrad.
Exkurzia žiakov vo Viedni sa uskutočnila v decembri pod vedením p.
uč. Pontesovej a p. uč. Baraňovičovej. Cieľom exkurzie bolo poznávanie
cudzojazyčného prostredia spojeného s prehliadkou historických a kultúrnych
pamiatok.
Dvojdňovú literárnu exkurziu „Po stopách slovenských spisovateľov“
pre ôsmakov zorganizovali p. uč. Sláviková a p. uč. Brnová. Navštívili Madunice,
Žilinu, Dolný Kubín, Jasenovú, Martin a Tajov. Žiaci získali mnoho nových
poznatkov a podnetov k národnej hrdosti a vlastenectvu.
Exkurziu v Spolku sv. Vojtecha v Trnave pre šiestakov pripravili
p. uč. Kolarovičová a p. uč. Brnová. Z odborného výkladu sa žiaci dozvedeli o
jeho vzniku, poslaní a význame. Každý žiak bol obdarovaný knihou. Všetky
exkurzie splnili svoj cieľ.
Týždenný pobyt v Škole v prírode v Zázrivej, ktorý zorganizovala
p. uč. Ištvancová a p. uč. Brnová pomohol stmeliť kolektív siedmakov a výrazne
prispel k zdokonaleniu sa v anglickom jazyku.
Medzinárodný deň školských knižníc sme si pripomenuli v októbri.
Cieľom bolo zábavnými formami práce s knihou podporiť u žiakov dobrý a trvalý
vzťah ku knihe, školskej knižnici a k čítaniu, k poznávaniu nového. Vedúca našej
školskej knižnice p. uč. Hercegová je ochotná spolupracovať aj s vyučujúcimi 2.
stupňa a zrealizovať literárnu hodinu v našej školskej knižnici. Veľmi zaujímavú
besedu o živote a diele J. Verna pripravila pre žiakov 6. A triedy.
Krajská knižnica J. Fándlyho v Trnave nám aj v tomto školskom roku
ponúkla podujatia vhodné ako doplnok k literárnej výchove. Pre piatakov vydarená
bola beseda „Lupienky z jabloní“ - pri príležitosti 80. narodenín M. Rúfusa a
beseda pod názvom „Svet slovenských spisovateliek“.
Počas školského roka sa žiaci zúčastnili na výchovných koncertoch
a kultúrnych predstaveniach. P. učiteľky Sláviková a Brnová umožnili deviatakom
veľký umelecký zážitok z opery Madam Butterfly v Národnom divadle v Bratislave.
5.Sledovanie plnenia osnov štátneho a školského vzdelávacieho
programu v
5. ročníku
Už pred začiatkom školského roku osobitnú pozornosť sme venovali
samovzdelávaniu a vypracovaniu učebných osnov a plánov v jednotlivých predmetoch
v 5. ročníku. Priebeh novej reformy sme sledovali na každom zasadnutí PK. V
predmete slovenský jazyk s časovou dotáciou 5 hodín týždenne bol dostatok času
na prehĺbenie i precvičovanie učiva. V cudzích jazykoch vyučujúce plánované
učivo tiež prebrali a prejavili spokojnosť. Nedostatkom boli chýbajúcu učebnice.
6.Testovanie deviatakov zo slovenského jazyka
Príprava prebiehala pravidelne aj formou nepovinného predmetu
„cvičenia zo slovenského jazyka“. Tento spôsob prípravy sa ukázal ako veľmi
efektívny.
Komparo - 2008: Z našej školy testy zo slovenského jazyka
vypracovalo 48 deviatakov. Úspešnosť pre našu školu vyšla na 64,3 %, a tak sme
sa umiestnili na 24. mieste zo sto najúspešnejších škôl.
Celoslovenské testovanie zo slovenského jazyka prebehlo riadne
podľa pokynov ŠPÚ a NÚCEM dňa 11. 3. 2009. Naši žiaci získali 69,9 %. Rozdiel
úspešnosti v rámci SR je + 8,6%. Percentil úspešnosti našej školy je 81,7 %.
7.Školenia a semináre poriadané školou a MC
Všetky vyučujúce zúčastnili školenia IKT, tiež sa naučili pracovať
s interaktívnou tabuľou. Mgr. Monika Borisová sa zúčastnila seminára anglického
jazyka v Bratislave. Obsahom bolo nové poňatie angličtiny na 1. stupni v rámci
Nového školského zákona. V máji úspešne obhájila 1. kvalifikačnú skúšku na tému
„Hudba a pieseň ako dorozumievací prostriedok v anglickom jazyku.
V marci sa Mgr. D. Holovičová zúčastnila seminára z angličtiny pre
1. stupeň. Obsahom boli ukážky foriem práce na hodinách angličtiny, prezentácia
IKT a softvérových programov.
V apríli sa v Bratislave uskutočnil seminár pre učiteľov
angličtiny 2. stupňa ZŠ. Zúčastnili sa ho Mgr. M. Borisová a Mgr. A. Ištvancová.
Seminár bol veľmi obsažný, lebo učitelia si navzájom vymieňali skúsenosti a
dávali aj rôzne námety a podnety autorovi novej učebnice, s ktorým sa tam priamo
stretli.
8.Študentky z TU vykonávali v našej škole priebežnú i súvislú
pedagogickú prax. Cvičnými učiteľkami boli: p. Kolarovičová, p. Ištvancová, p.
Borisová a p. Pontesová.
9.Dňa 29. 4. 2009 sa žiaci 9. ročníka podrobili testovaniu z
čitateľskej gramotnosti. Výsledky budú známe až v septembri.
Vyhodnotenie činnosti PK prírodovednej
Činnosť PK : podľa schváleného plánu zo dňa 26.8.2008 bola
zameraná predovšetkým na: :
1. Otvorené hodiny z prírodovedných predmetov
2. Práca s talentovanými žiakmi, zapojením do okresných súťaží
3. Sledovanie plnenia osnov štátneho a školského vzdelávacieho
programu v 5. ročníku v prírodovedných predmetoch
4. Príprava žiakov 9.roč. na testovanie z matematiky
5. Spoločné zasadnutie PK a MZ
6. Starostlivosť o slabých a integrovaných žiakov
7. Plnenie spoločných úloh z ped. organ. pokynov
8. Aktuality MC a ostatná činnosť PK
1. Otvorené hodiny z prírodovedných predmetov :
1.1 Matematika 5. B vyučujúca p.uč. M. Babicová
Téma : Násobenie a delenie prirodzených čísel
Využívanie IKT vo vyučovaní
1.2. Fyzika 9. A, 9.B vyučujúci p. uč. V. Bičan
Téma : Vesmír a Boh
Cieľ : Zosúladenie poznatkov o vesmíre z fyziky s učením cirkvi
Metóda : Beseda so žiakmi
Hodnotenie oboch hodín : Obe hodiny splnili cieľ. Na oboch
hodinách bolo zastúpené aj vedenie školy. Hodina matematiky ukázala ostatným
vyučujúcim plnenie osnov štátneho a školského vzdelávacieho programu v 5.
ročníku. Na hodine fyziky mali možnosť sa zúčastniť aj katechétky, vyučujúce
náboženstvo.
2. Práca s talentovanými žiakmi, zapojením do okresných súťaží:
MO : 5.roč. školské kolo : 4 žiaci do okresného kola postúpila
Lucia Gudábová,
bez umiestnenia, vyučujúca p. Kollárovičová
7. roč. : školské kolo 2 žiaci, okresné kolo Katarína Koricinová
1. miesto,
vyučujúca p. Gábrišová
8. roč. : školské kolo 2 žiaci, okresné kolo Ondrej Ponteš, bez
umiestnenia
vyučujúca : p. Gábrišová
FO : 7. roč.: školské kolo 3 žiaci, okresné kolo Katarína
Koricinová 3. miesto.
vyučujúci p. Bičan
ChO: 9. roč. : školské kolo 3 žiaci, okresné kolo : Hana
Oppenbergerová, 12. miesto
vyučujúca : p. Babicová
Pytagoriáda : 5.roč. - 7. roč. školské kolo 18 žiakov : okresné
kolo P.Nižňan 5.B
vyučujúca . p.Babicová
Matematický klokan : 8 úspešných riešiteľov, najlepší M.Benovič
5.B
MAKS : 10 žiakov : umiestnenie v kraji dosiahli K.Koricinová 1.
miesto a Michal Koricina 2. miesto
Súťaž mladých zdravotníkov : Žiaci sa pripravovali iba v školskom
kole
Telovýchovné súťaže : šachisti : školské majstrovstvá 11 žiakov,
okresné kolo 1 družstvo zložené zo 4 šachistov obsadilo 2. miesto
3. Sledovanie plnenia osnov štátneho a školského vzdelávacieho
programu v 5.ročníku
Osobitná pozornosť bola venovaná už pred školským rokom
samovzdelávaniu a následne vypracovaniu učebných osnov a plánov v jednotlivých
predmetoch v 5 .ročníku. Tieto materiály boli prejednané a schválené na 1.
zasadnutí PK. V priebehu školského roku bola
otvorená hodina v 5 . ročníku z matematiky. Priebežne bola
kontrolovaná táto nová reforma i na 3. zasadnutí PK dňa 29.1.2009.
Záverečné hodnotenia :
Matematika : Zvýšením 3,5 h štátneho vzdelávacieho programu o 1,5
h sa vytvoril dostatok času na prehĺbenie a precvičovanie učiva
Informatika : bola tiež zvýšená dotácia 0.5 h o ďalších 0.5 h.
Doporučujeme menej tém preberať a viac precvičovať
Prírodopis : l hodinová dotácia je nízka, preto v budúcom školskom
roku sa zvýši školským programom o 1 h
Geografia : vyučujúca prejavila spokojnosť
Spoločné nedostatky : chýbajúce učebnice, prípadne zbierky úloh
4. Príprava žiakov na testovanie z matematiky :
Príprava prebiehala sústavne veľmi dobrou formou na nepovinnom
predmete cvičenie z matematiky. Zúčastnili sa všetci žiaci 9. ročníka.
Celoštátne testovanie z matematiky prebehlo riadne podľa pokynov
ŠPU a NÚCEM dňa 11.3. 2009 a zúčastnili sa ho všetci žiaci.
Úspešnosť žiakov z matematiky v SR : 53 %
Úspešnosť žiakov z matematiky na škole : 63,9%
Rozdiel úspešnosti : + 10,9 %
Percentil úspešnosti na škole : 85,3 %
Nedostatok na testovaní : malá časová dotácia / 45 minút /
Matematická gramotnosť prebehla dňa 29. 4. 2009 ako na jedinej
škole v okrese. Napriek 6 týždňovému rozdielu oproti celoštátnemu testovaniu,
žiaci stále boli priebežne pripravovaní a tentokrát aj časovo zvládli
testovanie. Výsledky gramotnosti budú známe až v septembri.
5. Spoločné zasadnutie PK a MZ :
Prebehlo 29.10.2008 s cieľom odstrániť nedostatky žiakov z
matematiky pri prechode 4. roč. do 5. ročníka na základe vstupných previerok.
Vyučujúce ma tematiky v 5,. ročníka konštatovali, že žiaci majú
rezervy v zapisovaní slovných úloh, v estetike rysovania, v nevhodných
pomôckach, v písomnom zapisovaní násobenia čísel a v správnosti pri postupnej
úprave výrazov. Počas vzájomnej výmeny názorov sa zistilo aj rozdielna metodika
vyučovania na 1. a v 2. stupni a preto sa prijalo uznesenie o vzájomnej
hospitácií vyučujúcich v 4. a v 5.ročníku.
6. Starostlivosť o slabých a integrovaných žiakov z matematiky :
Všetci títo žiaci majú osobitné vypracované štvrťročné práce z
matematiky. Vyučujúce pristupujú k ním individuálne, v prípade potreby aj
doučujú. Výsledkom tohto snaženia je, že všetci žiaci sú úspešní a postupujú do
vyššieho ročníka.
7. Plnenie spoločných úloh podľa pedagogicko organizačných
pokynov:
- rasizmus, xenofóbia, antisemitizmus, intolerancia : už náznaky u
žiakov boli riešené hlavne na triednických hodinách
- boj proti drogám : je začlenené v učive jednotlivých predmetov a
tr. hodinách
- program prevencie HIV/AIDS bol začlenené a realizované na
hodinách prírodopisu a v rámci zdravotnej prípravy na účelovom cvičení školy
- Národný program prevencie obezity a projekt " Zober loptu , nie
drogy : bolo realizované predovšetkým na Dni športu dňa 1.6.2009
- boj proti obchodovaniu s ľuďmi : bolo realizované na besede
žiakov so sociálnou pracovníčkou
- Deň eura : bolo realizované 24. septembra na všetkých hodinách
matematiky. Ďalej žiaci za spolupráce vyučujúcich matematiky a informatiky
vypracovali projekty s témou eura
- Súťaž mladých zdravotníkov prvej pomoci : žiaci boli
pripravovaní na škole, okresnej súťaže sa nezúčastnili. Praktická realizácia
prvej pomoci bola uskutočnená na účelovom cvičení.
8. Aktuality MC a ostatná činnosť
Vyučujúci sa priebežne zúčastňovali ponúkaných seminárov
organizovaných MC Bratislava.
Medzi najhodnotnejšie patrili semináre o čitateľskej a
matematickej gramotnosti i učených osnovách z matematiky pre 6. ročník.
Zúčastnení členovia ostatných informovali na najbližšom zasadnutí PK, viď
zápisnice PK. Individuálne tiež sledovali jednotlivé metodické internetové
stránky.
Ostatná činnosť : - exkurzia v ZOO Trakovice : zúčastnili sa
všetci žiaci 5. a 6. ročníka.
Vedúce exkurzie hodnotili akciu ako úspešnú.
- rozbor a vyhodnotenie vstupných a štvrťročných previerok z
matematiky
- vypracovanie trvalých štvrťročných písomných prác z matematiky
pre
5. ročník podľa učebných osnov štátneho a školského vzdelávacieho
programu.
Vyhodnotenie činnosti spoločenskovednej PK
Spoločenskovedné predmety sa v šk. r. 2008/09 vyučovali
podľa platných UO. Vo všetkých ročníkoch jednotlivých predmetov boli dodržané
časovo-tematické plány, učivo bolo prebrané a zopakované. Pri hodnotení žiakov
sa vyučujúci riadili platnými Metodickými pokynmi na hodnotenie a klasifikáciu
žiakov, predmety Hv, Ov a Vv boli neklasifikované.
Dejepis
V tomto šk. r. vyučovali D p. uč. Sláviková (8AB,6B,5AB), p. uč.
Balajková (9.B), p. uč. Borisová (9A,7AB) a p. uč. Masár (6.A).
Vyuč. sa na hodinách dejepisu snažili v žiakoch vzbudiť pocit nár.
hrdosti a spolupatričnosti, lásku k vlasti, pripomenuli si významné výročia i
osobnosti našich národných dejín. Na exkurziách a vychádzkach sa žiaci
oboznámili s miestami, ktoré úzko súvisia s našou históriou, zo všetkých aktivít
žiaci zhotovovali projekty, ktoré im pomáhali pri upevňovaní učiva.
Šiestaci sa zúčastnili exkurzie v Carnunte v Rakúsku. Žiaci sa
podrobnejšie zoznámili so životom starých Rimanov, zhotovili projekty a
nástenku, kde aj ostatní žiaci mali možnosť oboznámiť sa s cieľom uvedenej
exkurzie. Exkurziu zorganizovali p.uč. Masár a Sláviková.
7.ročník - žiaci si počas vychádzky prezreli historické jadro
nášho mesta, stredoveké opevnenia a stavebné slohy trnavských kostolov.
8. ročník - v októbri sa žiaci zúčastnili 2-dňovej exkurzie - Po
stopách národných dejateľov. Pre časovú tieseň sa nepodarilo zrealizovať
exkurziu do Modry a Hlbokého. Aj z tejto exkurzie žiaci zhotovili veľmi pekné
projekty a spoločnú nástenku.
Deviataci sa v júni zúčastnili exkurzie - Osvienčim,Vielička,
Krakov.
Hudobná výchova - na 2. stupni vyučovali p. uč. Vincová, a p.uč.
Masár. Vyučujúci splnili stanovené ciele, postupovali podľa platných UO a
časovo-temetických plánov. Veľký záujem prejavili žiaci vyšších ročníkov o
populárnu hudbu.
Výtvarná výchova - vyučovala p. uč. Gabrišová. Aj v tomto predmete
sa žiaci pod vedením vyučujúcej zapojili do rôznych súťaží a projektov, ktoré
boli väčšinou organizované Kalokagatiou:
a/ Vianočné aranžovanie - žiačka Vyskočová z 5A obsadila v okr.
kole 2.miesto v povinnej väzbe a 3. Miesto vo voľnej väzbe
b/ Veľkonočné aranžovanie - okresné kolo - 1. miesto vo voľnej
väzbe získala V. Rakúsová z 8B
c/ Podmorský svet - 1.miesto M. Molnárová z 5B, 2.miesto K.
Rakúsová zo 6A
d/ Vesmír očami detí - regionálne kolo: - 1.miesto získala žiačka
6B Zuzana Šturmová a 3.miesto žiačka 5B Tatiana Batalová
e/ Moja Trnava - v tejto súťaži získala 1.miesto znovu žiačka 6B
Zuzka Šturmová
Občianska výchova - v tomto školskom roku bola opäť
neklasifikovaná, hodiny boli zamerané na aplikovanie teoretických poznatkov v
konkrétnych životných situáciách, žiaci pracovali s počítačom, mnohé poznatky
vyhľadávali na internete, vypracovávali prezentácie na určené témy. Na hodinách
prezentovali svoje práce a učili sa tak komunikatívnym zručnostiam potrebným v
bežnom živote. Vyučujúci uskutočnili exkurzie do banky, na MÚ, bola
zorganizovaná beseda s príslušníčkami PZ.
Vyhodnotenie činnosti PK náboženstva
Vyučovanie náboženstva bezprostredne nadväzuje na
kresťanskú výchovu v rodine. Keďže e v súčasnej postmodernej dobe sa kresťanská
výchova z našich rodín postupne vytráca alebo je nedostatočná, je potrebné
prispôsobiť, zohľadniť aj jej spôsoby jej sprostredkovania.
•Sv. Otec vyhlásil tento rok za Rok sv. Pavla. Prostredníctvom
videa „Sv. Pavol - dobrodruh viery“ sa žiaci oboznámili s osobnosťou apoštola
národov. Žiaci 9.roč. vyhotovili na túto tému projekty. O prežívaní Roku sv.
Pavla usmerňovala nástenka pri vchode do šk. kaplnky.
•Na záver šk. roku žiaci prinesú ako obetné dary ručne prepísané
listy sv. Pavla. Týmto spôsobom by sme chceli, aby sa oboznámili s pokladom
viery, ktorý je v týchto NZ-knihách.
•Solidaritu a univerzalitu v Cirkvi deťom vštepujeme
prostredníctvom misijných aktivít / beseda a zbierka na misiu v Indii- 17 000 Sk
a Tehlička pre Sudán - 554 eur/.
•Vyučujúce l.a 5.roč. mali k dispozícii novú metodiku vydanú v
rámci šk. reformy. Vzhľadom na pokračovanie šk. reformy, sme objednali prac.
Zošity pre 1.2.5.6. roč,4. roč podľa pôvodných uč. osnov.
•Žiaci našej školy sa umiestnili na 2. mieste v okresnom kole
biblickej olympiády.
•Deti 3. roč. pracovali na hodinách náboženstva s det. Časopisom
„Rebrík“.
•Úctu k Panne Márii vštepujeme do sŕdc zverených detí aj
prostredníctvom pútí do mariánskych svätyni. V októbri žiaci 3.ročníka
navštívili Marianku, birmovanci /8. roč./ 1. roku prípravy Púť detí do Rajeckej
Lesnej a počas novény k Trnavskej Panne Márii.
•Ku sviatku sv. A. Merici sme pripravili prezentáciu „Serviam.“
•Pre 6. roč. sme vytvorili prezentáciu k témam „Boh odpúšťa
hriešnikom“ a „Ak odpustíte ľuďom ich poklesky“ a pre 8. roč. k téme „Poznávanie
lásky.“
•Za veľmi dôležitú považujeme prípravu ku sviatostiam kresť.
iniciácie. 36 detí z 3.ročníka a 1 deviatačka pristúpili k 1. sv. prijímaniu a
39 deviatakov prijalo sviatosť birmovania.
•Duchovné obnovy pre žiakov počas adventu a Veľkého pôstu vykonal
duchovný otec Ing. Mgr. M. Lovič a vyučujúce náboženstva. Sestra Samuela, OSU a
Mgr. Irenej Ciutti mali duchovnú obnovu pre pracovníkov školy.
Duchovnú posilu čerpáme zo sv. omše, ktorá je raz za týždeň v šk.
kaplnke, z ranných príhovorov a rôznych spoločných pobožností/krížová cesta,
Eucharistická adorácie, modlitby pracovníkov školy.
Vyhodnotenie činnosti MZ I.stupňa
V školskom roku 2008/2009 sa členovia MZ 1.-4. ročníka stretávali
pravidelne na svojich zasadnutiach, ktoré prebiehali podľa plánu v auguste,
októbri, januári a v júni. Na svojich zasadnutiach riešili aktuálne problémy
výchovy a vzdelávania. Členovia MZ venovali pozornosť odbornému vzdelávaniu,
výmene skúseností, využívaniu nových metód a foriem práce. Dbali na rozvíjanie
tvorivosti, zameriavali sa na pestovanie čitateľských zručností a návykov. Na
dosiahnutie tohto cieľa využívali besedy v krajskej knižnici J.Fándlyho a
školskej knižnici. Spolupracovali so sociálnou pracovníčkou sr. Magdalénou,
špeciálnym pedagógom Mgr. Janou Tajcnárovou a psychologičkou Mgr. Janou Kunovou.
Členovia MZ si vypočuli prednášky a diskutovali na témy:
•Práca s problémovým dieťaťom - pripravila sr.Magdaléna.
•Ako pracovať s integrovaným žiakom - Mgr. Jana Tajcnárová
•Hyperaktívne dieťa, príznaky a vplyv na školský výkon -
pripravila Mgr. Jana Kunová.
Všetci učitelia sa zúčastnili školenia pre prácu na interaktívnej
tabuli, vymieňali si vzájomne skúsenosti s používaním výukových programov a CD.
Zapájali žiakov do výtvarných súťaží ,športových a recitačných súťaží
.Organizovali pre deti rôzne akcie - Mikulášska besiedka, Vianočná besiedka,
tvorivé dielne pre deti i rodičov - šarkaniáda, vianočné a veľkonočné
aranžovanie, maľovanie kraslíc. Spolupracovali s Krajskou knižnicou Juraja
Fándlyho, Domom hudby M.S.Trnavského a Kalokagatiou. Triedy
1.B,2.A,2.B,3.A.4.A,4.B sa zúčastnili pobytu v škole prírody.
Učitelia 1.-4.ročníka sa v priebehu roka venovali voľnočasovým
aktivitám zameraným na zmenu životného štýlu - športové aktivity - korčuľovanie,
sánkovanie a taktiež v oblasti zdravej výživy.
Učiteľky 1.ročníkov na zasadnutiach priebežne informovali o
svojich skúsenostiach vo výučbe podľa nových učebných plánov.
Žiaci 2.B triedy sa zapájali do súťaží v časopise Vrabček. V 3.B
triede prebiehal psychologický projekt „Každý ukrýva poklad“ v rozsahu 10 hodín,
ktorého lektorkou bola psychologička z OPPP. Žiaci 1.ročníkov sa zúčastnili
exkurzie na farmu v Kráľovej nad Váhom a žiaci 4.ročníkov absolvovali
vlastivedno-prírodovednú exkurziu do Topoľčianok a arboréta v Tesárskych
Mlyňanoch.
Prínosom MZ boli besedy s odborníkmi, vzájomná výmena skúseností a
riešenie konkrétnych problémov v jednotlivých triedach.
Akcie ročníkov 1.-4. v školskom roku 2008/2009
Akcie triedy 1.A - tr. uč. Jana Gáborová
Návšteva divadelného predstavenia - Anjelinka a Pekielko 1.10.2008
Imatrikulácia prvákov 29.10.2008
Vianočná besiedka 17.12.2008
Dom hudby 14.1.2009
Knižnica J.Fándlyho 17.3.2009
Beseda so spisovateľkou D.Podrackou 26.3.2009
Farma zvierat - Kráľová 29.4.2009
Divadelné predstavenie ZUČ v Dome kultúry 22.5.2009
Knižnica J Fándlyho 20.5.2009
Posedenie s rodičmi 17.6.2009
Výlet -Planinka 24.6.2009
Akcie triedy 1.B - tr.uč. Monika Raisová
Návšteva divadelného predstavenia - Anjelinka a Pekielko 1.10.2008
Knižnica J.Fándlyho 15.10.2008
Imatrikulácia prvákov 29.10.2008
Knižnica J. Fándlyho - Brailovo písmo 26.11.2008
Vianočná besiedka 17.12.2008
Vystúpenie v MŠ Vajanského s programom 17.12,2008
Dom hudby 4.2.2009
Knižnica J.Fándlyho - M.Ďuríčková 12.2.2009
Sánkovačka v promenáde 25.2.2009
Návšteva školskej knižnice 4.3.2009
Korčuľovanie - zimný štadión 11.3.,19.3.2009
Knižnica J.Fándlyho - Ľ.Podjavorinská 19.3.2009
Tvorivé dielne - Veľká noc 1.4.2009
Knižnica J Fándlyho - Andersen 28.4.2009
Exkurzia na farmu - Kráľová 29.4.2009
Divadelné predstavenie - Ostrov pokladov 4.5.2009
Knižnica J. Fándlyho - Pavlovič 26.5.2009
ŠvP Poniklec Hronec 8.6.-12.6.2009
Koncoročný výlet Piešťany 23.6.2009
Opekačka s rodičmi 25.6.2009
Akcie triedy 2.A-tr.uč.Jana Sabová
Tvorivé dielne - Šarkaniáda 23.9.2008
Vianočná besiedka 16.12.2008
Výzdoba chodby priebežne
Príprava darčekov pre prvákov január 2009
Škola v prírode - Častá 8.6.-12.6.2009
Výroba projektov a pomôcok na prvouku priebežne
Akcie triedy 2.B-tr.uč.Viera Hercegová
Vianočná besiedka 23.9.2008
Výzdoba chodby priebežne
Príprava darčekov pre prvákov január 2009
Zapájanie sa do súťaží v časopise Vrabček priebežne
Škola v prírode - Častá 8.6.-12.6.2009
Výroba projektov a pomôcok na prvouku priebežne
Úspechy žiakov:
E.Daňová-1.miesto v súťaži P.U.Olivu ,2.miesto v obvodnom kole
Hollého pamätník, 2.miesto v súťaži A slovo bolo u Boha
T.Grmanová-1.miesto v obvodnom kole Hollého pamätník
Akcie triedy 3.A-tr.uč. Milota Vincová
Vianočná besiedka 17.12.2008
Výzdoba chodby priebežne
Príprava darčekov pre prvákov január 2009
Plavecký výcvik - plaváreň Zátvor
Tvorivé dielne - Veľká noc apríl 2009
ŠvP Ľubietová 22.6-29.6.2009
Exkurzia do múzea apríl 2009
Vystúpenie s pásmom piesní a slova v domove dôchodcov T.Vansovej
a v Suchej n. Parnou u sr. Uršuliniek december 2009
Úspechy triedy:
Viktória Ďurková - 3.miesto v súťaži „Keď si vymýšľam”
Akcie triedy 3.B-tr.uč.Sabína Baraňovičová
Púť do Marianky 15.10.2008
Tvorivé dielne - maľovanie na kamene november 2008
Plavecký výcvik - plaváreň Zátvor december 2008 - február 2009
Vianočná besiedka 17.12.2008
Divadelné predstavenie - Maco Maťo hľadá hniezdo 16.1.2009
Psychologický projekt „Každý skrýva poklad” od 19.3.2009
Úspechy triedy:
S.Havlíková - 1.miesto v národnom kole súťaže „A slovo bolo u
Boha”, 2.miesto v súťaži Rozprávkové vretienko a 2.miesto v súťaži P.U.Olivu
K.Kačová - 2.miesto v krajskom kole „A slovo bolo u Boha”
V.Šášiková - 3.iesto v školskom kole súťaže Hollého pamätník
V.Vyskočová - 2.miesto v školskom kole súťaže Hollého pamätník
J.Koricina - 5.miesto v okresnom kole šachového turnaja
Akcie triedy 4.A - tr.uč.Ivana Kubáňová
Zriadenie kútika Z našej prírody na školskom dvore
Vlastivedná exkurzia Topoľčianky, Tesárske Mlyňany 16.10.2008
Pasovanie prvákov 29.10.2008
Interaktívna protidrogová výstava 19.11.2008
Víkendový pobyt v Modre - Harmónii 27.11- 22.11.2008
Mikulášska besiedka 5.12.2008
Exkurzia do SNM Bratislava 10.12.2008
Vianočná besiedka 16.12.2008
Korčuľovanie - zimný štadión 23.1., 6.2., 6.3.2009
Knižnica J.Fándlyho 24.4.2009
ŠvP Ľubietová 18.5. - 22.5.2009
Kráľovská noc v škole 19.6.2009
Triedna opekačka
23.6.2009
Úspechy žiakov:
1.miesto v zbere papiera
Akcie triedy 4.B - tr.uč.Mária Megová
Zriadenie kútika Z našej prírody na školskom dvore
Vlastivedná exkurzia Topoľčianky, Tesárske Mlyňany 16.10.2008
Pasovanie prvákov 29.10.2008
Interaktívna protidrogová výstava 19.11.2008
Mikulášska besiedka 5.12.2008
Exkurzia do Prírodovedného múzea vo Viedni 6.12.2008
Exkurzia do SNM Bratislava 10.12.2008
Vianočná besiedka 16.12.2008
Príprava darčekov pre prvákov január 2009
Hollého pamätník 5.2.2009
Korčuľovanie-zimný štadión 10.2.,17.2.2009
Sánkovanie v Parku Antona Bernoláka 26.2.2009
Dom hudby 11.3.,31.3.2009
Knižnica J.Fándlyho - Milan Rúfus 24.3.2009
Knižnica J.Fándlyho - Brailovo písmo 29.4.2009
Školská knižnica - Vincent Šikula 6.5.2009
Knižnica J.Fándlyho - Jozef Pavlovič 11.5.2009
ŠvP Ľubietová 18.5. - 22.5.2009
Kráľovská noc v škole 19.6.2009
Školský výlet Piešťany 24.6.2009
Úspechy triedy:
Klára Benianová - 2.miesto v školskom kole Hollého pamätník
Marcel Ištvanec - 2.miesto v školskom kole Hollého pamätník
Juraj Mojžiš - 3.miesto v školskom kole Hollého pamätník
Spoločné akcie:
Stretnutie s misionárom- Misia India 27.10.2008
Výchovný koncert v kine Hviezda - Perníková chalúpka 28.10.2008
Mikulášska besiedka v telocvični 5.12.2008
Výchovný koncert 3ses3 17.12.2008
Polročná diskotéka 29.1.2009
Karneval vo veľkej telocvični 13.2.2009
Duchovná obnova žiakov 1.4.2009
Výchovný koncert v kine Hviezda - Dopravná výchova 15.4.2009
Didaktické hry - Park A.Bernoláka 30.4.2009
Deň detí 1.6.2009
Kultúrny program SZČ v kine Hviezda 12.6.2009
Dopravné ihrisko Križovany 15.6.,16.6.2009
Zber papiera
Deň narcisov marec 2009
Matematický klokan
Hodnotenie činnosti MZ školského klubu
V školskom roku 2008/2009 vychádzal Plán MZ z pracovného plánu
školy.
Hlavné úlohy a pozornosť boli zamerané na:
- vytváranie školského prostredia v duchu evanjeliovej slobody a
lásky
- zefektívnenie práce v záujmových činnostiach a príprave na
vyučovanie
- skvalitňovanie výchovno - vzdelávacieho procesu a zavádzaním
nových metód a foriem práce
- výchovu žiakov, aby účinne pracovali pre dobro ľudskej
spoločnosti svojim príkladným životom
- rozvoj mravnej, etickej a telesnej kultúry
- správnu komunikáciu žiakov, spoluprácu a osvojovanie si
prosociálneho správania
- utváranie príjemnej atmosféry v ŠK.
Zasadnutia MZ sa konali podľa Plánu práce MZ.
Okrem vypracovaných tém sa prejednávali na zasadnutiach otázky a
problémy každodennej výchovnej činnosti, ktoré sme sa snažili riešiť pomocou
triednych vyučujúcich a rodičov. Vo veľkej miere sme rozvíjali vlastnú osobnosť
žiakov, aby získavali poznávanie o svete, o živote a o človeku vo svetle viery a
mali úctu a toleranciu k ľuďom. Kládli sme dôraz na tvorivé myslenie a aktivitu
žiakov. Aj v tomto roku sme pokračovali v plnení projektu „Zdravé deti“
zameraného k zdravému spôsobu života. Osobitnú pozornosť sme venovali slabo
prospievajúcim žiakom. Veľkú pozornosť sme venovali pravidelnej príprave žiakov
na upevnenie hygienických návykov, na správne stolovanie, na správanie sa pri
konzumácii jedál, udržovanie poriadku a čistoty na svojom mieste v ŠJ.
Na zasadnutiach MZ sa prejednávali témy podľa Plánu MZ nasledovne:
V mesiaci október 2008 sme sa venovali téme k ochrane prírody, k
úcte k živím aj neživým súčastiam prírody. Pri každodennej činnosti sme viedli
žiakov k udržiavaniu a zlepšovaniu okolitého životného prostredia.
Ďalej sme sa zaoberali témou digitalizácie a primárnej prevencie
žiakov v voľnom čase.
V januári 2009 sme sa venovali problematike utváraniu príjemnej
atmosféry v ŠK. Aby sa žiaci v ŠK cítili príjemne, musia p. vychovávateľky dbať
o to, aby bol program vo všetkých činnostiach pestrý a pútavý, pretože príjemnú
atmosféru vytvárajú žiaci spoločne s vychovávateľkou.
Ďalšia téma bola zameraná na rodinu, ktorá vytvára základ
prežívania istoty detí.
V marci 2009 sme sa venovali rozvíjaniu tvorivého myslenia žiakov,
samostatnosti, aktivity a sebahodnotenia.
Za účelom získania nových poznatkov v práci školského psychológa
sme si na zasadnutia MZ pozvali Mgr. Janu Kunovú, ktorá nás poinformovala o
svojej práci a svojom príhovore vyzdvihla aj prácu vychovávateľa.
V mesiaci jún 2009 sme prejednávali poruchy žiakov a ich
prevenciu. Skonštatovali sme, že aj v oddeleniach sú žiaci s rôznymi poruchami
správanie, ktorým sa musíme individuálne venovať.
Ďalšou témou, ktorej sme sa venovali bolo využívanie nových foriem
práce pri príprave na vyučovanie.
Prejednané témy na zasadnutiach MZ boli prínosom pre všetky pani
vychovávateľky.
Na pozvanie vychovávateliek sa zúčastňoval zasadnutí aj zástupca
Mgr. Pavol Masár.
Na zasadnutiach MZ sa viedol otvorený dialóg s cieľom navzájom sa
obohacovať a získavať nové nápady na zlepšovanie práce.
Pani vychovávateľky si počas roka zvyšovali metodickú a odbornú
úroveň individuálnym štúdiom odbornej, náboženskej a pedagogickej literatúry a
časopisov a účasťou na akciách duchovného vzdelávania. Svoje úlohy a zverené
poslanie vyplývajúce z Plánu MZ si zodpovedne plnili a snažili sa vytvárať
žiakom príjemnú atmosféru.
V rámci zavádzania nových metód a foriem práce sa p.
vychovávateľky zúčastnili školenia používania IKT, ktoré uskutočnil Mgr. Martin
Valo.
Uznesenia zo všetkých zasadnutí MZ boli splnené a skontrolované.
Vyhodnotenie činnosti školského klubu
Činnosť v jednotlivých oddeleniach prebiehala podľa vopred
vypracovaných týždenných plánov, v ktorých boli zahrnuté úlohy vyplývajúce z
ročného plánu práce ŠK a školy, ako aj zo ŠVP a ŠkVP vyplývajúcich zo školskej
reformy na rok 2009. Nakoľko náš školský klub je zriadený pri cirkevnej
základnej škole:
•zameriavame sa hlavne na duchovný rast detí, morálne zásady,
spoločenské správanie, sociálne cítenie a medziľudské vzťahy
•vytvárame deťom prostredie spoločenstva, v ktorom vládne
predovšetkým láska, ohľaduplnosť, sloboda vyjadriť svoje pocity, učíme deti
získavať vedomosti o svete, živote, človeku, o viere
•snažíme sa vytvárať prostredie dobrých medziľudských vzťahov,
bezpečia, prijatia každého jedinca
•zameriavame sa na aktívne využívanie voľného času, na telesný
vývin dieťaťa organizovaním športových aktivít, na celkový rozvoj zdravej
osobnosti využívaním rôznych metód a činností
•zameriavame sa na prevenciu proti škodlivým neduhom spoločnosti
ako je výber partií v dôsledku nudy a nevhodného využívania voľného času,
vysedávanie pri televízii a počítači, záškoláctvo, zoznámenie sa s fajčením a
drogami pod.
V našej práci využívame činnosti ako spoločensko-vedná,
esteticko-výchovná, pracovno-technická, športová, prírodovedná, literárna a
príprava na vyučovanie.
Na spoločensko-vednej sme vytvárali priestor na oboznámenie detí s
rôznymi udalosťami, sviatkami v náboženskom duchu. Vštepovali sme deťom
náboženské cítenie, rozvíjali mravné hodnoty a viedli deti ku kresťanskému
spôsobu života. Náboženskú výchovu sme rozvíjali stretnutiami pri modlitbe v
kaplnke školy a v kostole sv. Anny pri príležitosti Novény ku cti Trnavskej
Panny Márie, Jasličkovej pobožnosti, krížových cestách, prípravy na 1. sv.
prijímanie a na 1. sv. prijímaní v kostole sv. Mikuláša. Učili sme sa s deťmi
duchovné piesne, čítali sme náboženskú literatúru, navštívili sme predajňu
Dobrej knihy, zúčastnili sme sa Dňa otvorených dverí v Spolku sv. Vojtecha,
poznávali sme sakrálne umenie v rôznych kostoloch. Nacvičovali sme kultúrne
programy napr. na Mikulášsku akadémiu, na Deň matiek, na podujatia v knižnici,
pre deti z MŠ, pre starých ľudí v domovoch dôchodcov.
Podľa jednotlivých úloh vyplývajúcich z ročného plánu práce ŠK sme
sa zúčastňovali na podujatiach organizovaných Kalokagatiou, Krajskou knižnicou
Juraja Fándlyho. Navštívili sme dostupné expozície v Západoslovenskom múzeu, v
Dome hudby, v Galérii Jána Koniareka.
Aj tento rok sme zriadili tvorivé dielne, športové súťaže a
hudobno - dramatické vystúpenia na Deň otvorených dverí pre budúcich prváčikov.
V rámci spoločensko-vednej činnosti sme s deťmi organizovali
besedy, kvízy, posedenia, kde sme viedli dialóg na rôzne témy ako napr. história
mesta Trnavy, Moje Slovensko - byť hrdý na svoju vlasť (tvorili sme verše, básne
o Slovensku), čo na nás číha v modernej spoločnosti, práva dieťaťa, krajiny
tretieho sveta, enviromentálnu výchovu sme rozvíjali vyhotovením herbárov,
prácou s encyklopédiami, čítaním náboženskej literatúry ( deti hlavne zaujala
kniha Mapa od Pátra Gabriela, ktorý nám vyrozprávaním aj na CD pomohol rozvíjať
rozhovory na rôzne témy), činnosťami rozvíjajúce detskú fantáziu, témami o
ekológii( separovaný zber, recyklácia, globálne otepľovanie, ohrozené druhy
živočíchov, ohrozenie človeka samotného,...), modelovými situáciami, s ktorými
sa deti môžu stretnúť a pri ktorých musia vedieť zareagovať, atď.
Tieto činnosti sme obohacovali aj spoločnými činnosťami v rámci ŠK
a mimo školy:
-návštevy kostolov
-literárne dielne v Krajskej štátnej knižnici J. Fándlyho
-výlet do Trenčína na hrad - poznávanie krás Slovenska, história
- stretnutie v kaplnke pri príležitosti Novény ku cti Trnavskej P.
Márie
-Šarkaniáda v Kalokagatii
-zimné zvyky na Slovensku v Kalokagatii
-Jasličková pobožnosť v kaplnke školy
-vianočné tvorivé dielne s rodičmi
-vianočné posedenia s rodičmi s kultúrnym programom
-beseda so stomatologičkou
-Fašiangové tvorivé dielne v Kalokagatii - práca s keramikou
-Pochovávanie basy- ukončenie fašiangového obdobia
-Krížové cesty v kostole sv. Anny
-Vítanie jari „Letečko Vám nesieme“ pred radnicou
-Veľkonočné tvorivé dielne s rodičmi - zdobenie kraslíc
-Kvíz o Trnave medzi oddeleniami jednotlivých ročníkov
-Beseda s p. ochranárkou prírody Kleschtovou
-návšteva dopravného ihriska v Križovanoch
-Podujatia Dňa Zeme v Kalokagatii
-Pasovanie prvákov
-Kráľovská noc v škole
-Popoludnia s rodičmi spojené s opekačkou
-Exkurzia prvákov na farmu zvierat Kráľová pri Šali
-Dni zdravia
-Týždeň zdravej výživy
-Trojdňový výlet do Harmónie
-Oslava MDD - zábavno-športové popoludnie
-Celodenné výlety na konci šk. roka
-Školy v prírode v Ľubietová, Brezno, Modra
-Trojdňový výlet Fugelka - Modra
V rámci esteticko-výchovnej činnosti sme deti viedli ku vkusu,
estetickému cíteniu, k zručnosti, k poznávaniu a využívaniu rôznych výtvarných
techník, k priestorovému cíteniu, k radosti využiť svoje schopnosti a talent. Aj
túto činnosť v jednotlivých oddeleniach sme spestrili rôznymi akciami ako:
-divadelné predstavenia: Ostrov objavov, Pekielko a Anjelínka,
Maco Maťo hľadá hniezdo, Kľúč času
-Šarkaniáda v Kalokagatii
-Mikulášska akadémia
-vianočné besiedky pre rodičov
-vystúpenia s kultúrnym programom v domovoch dôchodcov, v MŠ, na
Trnavskej univerzite( Vianoce, Deň matiek)
-triedne karnevaly
-karneval spojený s diskotékou
- karneval v športovej hale Slávii
-návštevy výstav: Čaro Vianoc, Trnava - moje mesto, výstavy prác v
Západoslov. múzeu,
-v Kalokagatii
- návštevy Domu hudby - hudobné nástroje, ľudová pieseň, počúvanie
hudby, orientácia v hudobnej knižnici, Mikuláš Schneider - Trnavský
-tvorivé dielne „Rozprávkové bytosti“ v Krajskej št.knižnici J.
Fandlyho
-tvorivé dielne v Kalokagatii: Hráme si divadlo, Valentínske
srdiečka, Maľba na sklo, Maľovaný medovník, Veselé kraslice
-Zlatá píšťalka- súťaž v speve ľudových piesní
- kreslenie na asfalt
-Kráľovská noc v škole - Kráľovstvo hľadá SuperStar
- Playback show- súťaž v moderných piesňach
Nakoľko deti majú najradšej pohybové a športové aktivity na
športovej činnosti sme sa snažili hlavne aby deti vedeli aktívne odpočívať, aby
boli pohybovo zdatné, aby mali správne športové vlastnosti a postoje (vždy sme
viedli deti k tomu, že nie je dôležité vyhrať, ale sa zúčastniť). Na školskom
dvore, na ihriskách v meste, v telocvični sme dali možnosť deťom zahrať sa
kolektívne hry, súťaže, ale i hry individuálne, každé oddelenie si robilo
prehľad zdatnosti detí - naše rekordy v rôznych športových disciplínach ( skok
do diaľky, skok do výšky, hod kriketovou loptičkou, rôzne obmeny behu, dribling,
... Učili sme deti dodržiavať pravidlá hier a hrať vždy fair play. Zorganizovali
sme pre deti aj spoločné športové podujatia:
-Tradičný jesenný beh- 15. ročník na Slávii
-Malá zimná olympiáda
-korčuľovanie na zimnom štadióne
-sánkovanie v promenáde a v Smoleniciach
-turnaje vo vybíjanej a futbale medzi oddeleniami
-Malá letná olympiáda
-súťaž v korčuľovaní a kolobežkovaní na Slávii
-Zábavno-športové popoludnie pri príležitosti MDD
-podujatia organizované mestom- Deň proti fajčeniu, Deň Zeme, Dni
zdravia, Deň bicyklov, Svetový deň zvierat, Deň mlieka, Deň polície, Na kolesách
proti rakovine, Deň narcisov, MDD - dobrovoľníci deťom
-návštevy plavárne na Zátvore v Trnave
-beseda so stomatologičkou
Na pracovno-technickej činnosti sme sa zamerali na rozvoj
zručnosti, nakoľko deti veľa času presedia pred počítačmi a televíziou a
strácajú určitú zručnosť pri narábaní s nožnicami, rôznym materiálom, strácajú
zručnosť pri zhotovení jednoduchého výrobku, hračky, darčeka. Využívali sme pri
tejto činnosti hlavne odpadový materiál( starý novinový papier, kartón, staré
látky, korkové štuple, kotúčiky z toaletného papiera atď.). Vyrábali sme si
svojpomocne kostýmy a kulisy na malé predstavenia a dramatizácie. Svoje výrobky
deti využili na skrášlenie prostredia triedy a chodieb. Naučili sme deti
pracovať s rôznym materiálom ako kartónom, drôtom, modelovacou hmotou, prírodným
materiálom, textilom. Učili sme deti šetriť materiálom, chrániť spoločné veci
drobnými opravami kníh, hračiek, oboznamovali sme deti a názornými ukážkami
viedli k separovaniu odpadov, k ochrane životného prostredia, k pestovaniu
rastliniek, k starostlivosti o živý kútik v triede, ale i o rastlinky na
školskom dvore a na chodbách školy. Deti sme zaujali aj vlastnou prípravou
jednoduchých pokrmov ako nátierkami, miešaním ovocných a zeleninových šalátov.
Zúčastňovali sme sa na tvorivých dielňach v Kalokagatii, v Krajskej štátnej
knižnici J. Fandlyho.
Na príprave na vyučovanie sme sa zamerali na hravú formu
osvojovania a upevňovania si vedomostí, využívali rôzne didaktické hry
vlastnoručne vyrobené na hravé zvládnutie učiva. Viedli sme deti k samostatnosti
a zodpovednosti pri vypracovávaní domácich úloh, kládli sme dôraz na plynulé
čítanie hravou formou využívaním bábok, hravých čiapok Krasočítajok, prácou s
časopismi, zaujímavými encyklopédiami.
Chceme, aby deti tvorivo mysleli, aktívne sa zapájali, aby sa
vedeli sami hodnotiť, aby verili a rozvíjali svoje schopnosti. Upevňovali sme
učivo jednotlivých vyučovacích predmetov lúštením krížoviek, doplňovačiek,
osemsmeroviek, hádaniek. Pripravovali sme kvízy súťažné i nesúťažné na ľahšie
zvládnutie učiva, pomáhali sme hlavne slaboprospievajúcim deťom a deťom zo
sociálne slabších rodín doučovaním a individuálnym prístupom. Organizovali sme
aj vedomostné kvízy medzi jednotlivými oddeleniami hlavne prírodovedné,
vlastivedné (Poznaj a chráň, Moje mesto, Okolie Trnavy - Malé Karpaty, Žabka
skákajka, Kufor, Milionár, Páli vám to,...)
Spolu s triednymi učiteľmi sme sa i tento rok zúčastnili Škôl v
prírode v Ľubietovej, Brezne a v Modre, výletov do okolia Trnavy.
Chceme v školskom klube pre deti vytvárať príjemné prostredie na
relaxáciu po vyučovaní, na hravosť, na otužovanie zdravých kolektívnych vzťahov,
na prostredie, kde deti radi trávia svoj voľný čas, hlavne kde sa učia ho dobre
využívať. Prostredie, odkiaľ neradi odchádzajú domov a to naozaj môžeme potvrdiť
nielen my, vychovávateľky, ale aj rodičia, čo nás veľmi teší a povzbudzuje do
ďalšej práce. Svedčí o tom aj účasť na spoločných sobotňajších výletoch v
Trenčíne a v Harmónii.
Touto cestou chcem poďakovať p. vychovávateľkám, ktoré robia
všetko preto, aby deti zaujali a vytvorili im priateľské prostredie i mimo
domova a pomohli tak učiteľom i rodičom rozvíjať zdravú osobnosť. Vedeniu školy
patrí tiež veľká vďaka za to, že uznáva prácu ŠK ako jedného dôležitého činiteľa
vo výchove a raste malej osobnosti.
Vo svojej práci chceme i naďalej pokračovať a obohacovať ju o
ďalšie dobré nápady a tvorivosť. Veď len vtedy je práca vychovávateľa zaujímavá
a príťažlivá, keď je sám tvorivý a hravý a vie sa prispôsobiť mentalite detí v
danom veku. Náš ŠK určite nie je o varovaní detí, ale o plnohodnotnom prežití
voľného času so svojimi rovesníkmi.
Škola v tomto v šk. roku vypracovala niekoľko projektov, ktoré
priniesli škole okrem finančných prostriedkov, skvalitnenie výchovno -
vzdelávacieho procesu a skvalitnenie celkového prostredia školy.
Úspešné boli tieto projekty, zrealizované v tomto šk.roku:
1.Zdravé deti - Zdravé generácie (MŠ SR) - 69 000Sk.-
Projekty na MsÚ:
2. Školské átrium ako ekoplocha - 15 00Sk.-
3. Jazyk ako dar -10 000Sk.-
4. Učme deti zdravšie žiť - 5000Sk.-
5. Výchova a vzdelávanie - rýchlo návratné investície - 7000Sk.-
6. Bohoslužobný predmet - misál - 5000 Sk.-
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: Inšpekciu sme v školskom roku
2008/2009 nemali.
Z hľadiska potrieb žiakov, funkčnosti a zabezpečenia príjemného
prostredia má škola v oblasti stavebných úprav ešte tieto priority:
•sanácia budovy
•oprava fasády a výmena okien
•modernizácia soc. zariadení
•úprava školského ihriska
•oprava kabinetov
•vylepšenie zariadenia školskej kaplnky
•vybudovanie školskej dielne
Popri týchto náročných požiadavkách je nutné zabezpečiť finančné
zdroje i na bežné výdavky, energie, dopĺňanie pomôcok i spotrebného materiálu,
potrebného na vyučovanie. Nakoľko podľa platných právnych noriem štát poskytuje
prostriedky na mzdy, odvody do fondov a prevádzkové náklady vrátane energií, ale
nie prostriedky na investície, zostávajú škole tieto zdroje:
•zriaďovateľ školy
•zapojenie sa do projektov, umožňujúcich realizáciu opráv budovy
•rodičia žiakov podľa svojich sociálnych možnosti
•príjem zo zapožičania priestorov
V tomto šk. roku sa nám podarilo opraviť a vylepšiť:
•kabinet Sj, zem, Dej,vytvoriť novú miestnosť pre šk. psychológa,
sklad učebníc pre 2.stupeň
•vybudovať školskú dielňnu a učebňnu pre výtvarnú výchovu
•dovybavovať potrebným nábytkom 1.A triedu
•zrealizovať sanáciu budovy vo dvore a následnej renonštrukcie za
účelom otvorenia MŠ
od 1.9. 2009
Viď prílohu " Správa o hospodárení za rok 2008"
Výchovno - vzdelávací proces sa riadil Pedagogicko - organizačnými
pokynmi na šk. r. 2008/2009, Plánom školy a Školským vzdelávacím programom.
Našim základným cieľom výchovy a vzdelávania je:
1.Poskytovať základné vzdelanie v rámci povinnej školskej
dochádzky.
2.Vytvárať prostredie školského spoločenstva v duchu evanjeliovej
slobody a lásky, pomáhať deťom a mladým ľuďom, aby rozvíjali vlastnú osobnosť a
získavali poznanie o svete, o živote a o človeku vo svetle viery.
3.Byť školu otvorenou požiadavkám doby, vychovávať žiakov k tomu,
aby účinne pracovali pre dobro ľudskej spoločnosti svojím príkladným životom.
4.Výchovno - vzdelávacie pôsobenie realizovať v duchu cirkevných
dokumentov Gravissimus educationis, Katolícka škola, Katolícka škola na prahu
tretieho tisícročia, Náboženský rozmer výchovy v katolíckej škole a duch
uršulínskej spirituality.
Najdôležitejšou prioritou katolíckej školy by mala byť trvalá a
úprimná snaha o vytváranie spoločenstva lásky, prijatia, bezpečia všetkých
zainteresovaných - žiakov, učiteľov, rodičov i ostatných zamestnancov školy, o
to sme sa aj počas roka snažili. Spoločenstvo lásky však neznamená vyhovieť
každej požiadavke, neklásť žiadne nároky a nežiadať ich zodpovedné plnenie.
Naopak, láska vyžaduje, aby každý zodpovedne plnil svoju úlohu a svoje zverené
poslanie, s pokorou prijímal svoje ohraničenie a vedel prijať i výčitky a
oprávnenú kritiku, aby dokázal rešpektovať každého člena spoločenstva ako osobu
a aktívne sa pričiňoval o spoločné dobro.
Výchovu a vzdelávanie na našej škole sme sa snažili postaviť na
štyroch pilieroch: učiť sa poznávať, učiť sa konať, učiť sa žiť spoločne, učiť
sa byť (medzinárodná komisia UNESCO - Vzdelávanie pre 21.stor.).
1.učiť sa poznávať - vzbudiť v deťoch túžbu po poznaní, pomôcť
pochopiť vzdelanie ako zvyšovanie osobnej hodnoty, vedieť prekonávať prekážky v
učení aj za pomoci druhých;
2.učiť sa konať - vedieť nadobudnuté poznatky použiť v praxi,
rozvíjať u detí sebaprijatie, sebadôveru, sebakontrolu;
3.učiť sa žiť spoločne- rozvíjať pochopenie, úctu a toleranciu k
ľuďom, vedieť správne komunikovať, spolupracovať, deliť sa, osvojiť si
prosociálne správanie;
4.učiť sa byť - rozvíjať vlastnú osobnosť, samostatný úsudok,
osobnú zodpovednosť poznať seba samého a svoju hodnotu.
Po zrealizovaní analýzy školy, vzniknutých potrieb a požiadaviek,
očakávaní rodičov a okolia, sme sa rozhodli v rámci voliteľných hodín školského
vzdelávacieho programu pre túto alternatívu:
V 1.roč.sme povinnú časť štátneho vzdelávacieho programu doplnili
predmetmi: rímsko-katolícke náboženstvo, anglický jazyk, slovenský jazyk,
prírodoveda (podrobnejšie viď. Školský učebný plán).
V 5.roč. predmetmi : rímsko-katolícke náboženstvo, druhý cudzí
jazyk, matematika, informatika, spoločenská výchova.
Naši žiaci po ukončení 4.ročníka nadobudnú primárne vzdelanie -
ISCED 1.
Po ukončení 9.ročníka nadobudnú nižšie sekundárne vzdelanie -
ISCED 2.
V nasledovaní sv. Angely sme sa snažili uprednostňovať pedagogiku
povzbudzovania:
Øprijímajúc každého človeka takého, aký je, v úcte k jeho osobnému
životu
Øprivádzajúc ho k uvedomeniu si vlastných schopností, aby im veril
Øvyhodnocovaním svojich výsledkov a osobného príkladu.
Vo vyučovacom procese je bolo naším cieľom rozvíjať u žiakov
tvorivé myslenie, samostatnosť, aktivitu, realizovať výučbu pomocou didaktickej
techniky, IKT techniky a nových foriem vyučovania.
Úspechy a nedostatky sú uvedené v jednotlivých vyhodcovacich
správach PK a MZ.
Ako bolo už konštatované, všetci žiaci, ktorí skončili deviaty
ročník na tunajšej škole, boli prijatí na ďalšie štúdium na gymnáziách a
stredných školách. Väčšine žiakov sa na stredných školách darí. O ich výsledkoch
sa informujeme a deti sa prídu porozprávať so svojimi učiteľmi. Teší nás, že
žiaci sa do školy radi vracajú, aby sa pochválili s úspechmi, ktoré dosiahli na
stredných či vysokých školách.
Počet žiakov navštevujúcich krúžky: nahlásených k 15.9. 2009 bolo
475 žiakov
Počet krúžkov: 37 - niektoré sú po 2 alebo 3 napr. Angličtina 2,
gitarový 2, Prijmem dar 2, Hrajme sa s počítačom 3, Futbalový 3,strelecký 3,
Výtvarný 4, ale odučených spolu je 37
Počet vyučujúcich: 18 -interných učiteľov školy, 6 - externých
vedúcich krúžkov = 24
Zapojenie sa do súťaží:
ØSúťaže alebo vystúpenia v rámci školy
Stredisko počas roka pripravilo dve kultúrne vystúpenia a jedno
športové podujatie a vydalo brožúru o krúžkoch na nasledujúci šk. rok.
•Za I. polrok- Vystúpenie krúžkov a súťaže medzi učiteľmi a žiakmi
na oboch stupňoch školy vo veľkej telocvični,
•Za II. polrok- Program „... A našli sme poklad“ v kine Hviezda
spolu 3 vystúpenia- pre I. stupeň,pre II stupeň a pre rodičov a hostí;
•Na MDD si športové krúžky pripravili Súťažný deň, konala sa tiež
súťaž o Najlepšieho učiteľa roka a Najlepšiu triedu roka
Na týchto programoch sa zúčastnili všetky krúžky ak nie priamym
vystúpením tak videoprojekciou. Okrem toho: Gitarový a Spevácky krúžok účinkujú
na sv .omšiach každú stredu - vydali toho roku CD
Zdravá výživa - pripravila Týždeň zdravej výživy a Výstavu ovocia
a zeleniny z našich polí a záhrad. Športové krúžky mali svoje školské a krúžkové
turnaje.
ØSúťaží alebo vystúpení mimo školy sa zúčastnili žiaci zo šiestich
krúžkov :
TRNAVIENKA s p. učiteľkou Vincovou
pásma pre žiakov našej školy, pre rodičov a príbuzných, pre
starých ľudí v DD i pre sestry
Uršulínky v Komunite Suchej nad Parnou, pri príležitosti jej
životného jubilea p. učiteľky.
ARANŽÉRSKY s p. učiteľkou Gábrišovou
Vianočné aranžovanie - okresná súťaž -Povinná väzba - 3.miesto -
Viktória Vyskočová
Voľná väzba - 2.miesto - - Viktória Vyskočová
Veľkonočné aranžovanie - okresná súťaž - Voľná väzba - 1.miesto -
Veronika Rakúsová
DRIENKA: s p učiteľkou Borisovou
Súbor absolvoval 40 vystúpení, Zorganizoval benefičný koncert pre
občianske združenie Iskierka
Krajská súťaž detských folklórnych súborov - 2. miesto.
ŠACH: s p. učiteľom Bičanom
Okresné majstrovstvá v šachu, mladí šachisti celkove 2. miesto.
Jednotlivci: 5. Miesto Jozef Koricina 12. miesto M. Jablonický,
18. Miesto M. Hesko
Trnavský šachový rebríček sa hral dlhodobo každý mesiac. Najlepšie
umiestnenie dosiahol na 9. mieste Adam Bodorík, 13. miesto M. Jablonický a 18.
miesto Jozef Koricina
Majstrovstvá školy v šachu . Majster školy na 2. stupni sa stal R.
Jursa 9.B
majstrom školy na 1. stupni J. Koricina 3.B
RECITAČNÝ: s p. učiteľkou Návojovou
Krajské kolo „ a Slovo bolo u Boha“
I.Kategória:
Poézia Soňa Havlíková - 1.miesto
Klára Kormúthová - 3. Miesto
Próza Eva Daňová - 1.miesto
Katka Kačová - 2. miesto
II.Kategória:
Poézia Mária Ďurková - 1.miesto
Próza Danka Pešková- 1.miesto
III.Kategória :
Poézia Martina Justusová - 1.miesto
Próza Samuel Bačkády 1.miesto
Celonárodné kolo „a Slovo bolo u Boha“
Soňa Havlíková - poézia - 1. miesto
Eva Daňová - próza 2.miesto
Mária Ďurková - poézia - 2. miesto
Danka Pešková - próza 2.miesto
Samuel Bačkády - próza 2.miesto
Okresné kolo - Šaliansky Maťko
I.kat. - Katka Kačová - 1. miesto
II.kat. - Michal Bilčík - 1.miesto
III.kat. - Nicollete Chnápková - 2.miesto
Krajské kolo - Šaliansky Maťko
Katka Kačová - 3. miesto
Okresné kolo - Rozprávkové vretienko
Samuel Bačkády -1. miesto
Soňa Havlíková - 2. miesto
Krajské kolo - Rozprávkové vretienko
Samuel Bačkády -1. miesto
účasť v Celoslovenskom kole
Celoslovenské kolo - Slovom o Tvojej láske
Soňa Havlíková - 2. miesto
Eva Daňová - cena za vynikajúci výkon
Mária Ďurková - 1.miesto
Samuel Bačkády - 2.miesto
Obvodné kolo -Hollého pamätník
Terézia Grmanová - 1.miesto
Eva Daňová - 2- miesto
Michal Bilčík - 3.miesto
Daniela Pešková - 1.miesto
Katarína Karolčíková - 2.miesto
Martina Justusová - 3. miesto
Úspešní: Eva Daňová, Michal Bilčík, Daniela Pešková, Martina
Justusová
Regionálne kolo - Kátlovce Paľa Ušáka Olivu
Eva Daňová - 1.miesto
Mária Ďurková - 1.miesto
Samuel Bačkády -1. miesto
VÝTVARNÝ: s p. učiteľkou Návojovou
Celoslovenská súťaž - Zlatý Ščúrik
Ocenené práce:
Martin Karel 4.A , Katarína Vanáková 4.B, Alžbeta Paulíniová 4.B,
Alžbeta Mičeková 3.B
Maľovaný sen Vianoc
Dianka Havlíková 1.B - 1.miesto
Celoslovenské kolo - Slovom o Tvojej láske
Rebeka Uhnavá - 1.miesto
Erika Kovačičová - 2.miesto
Európa v škole
Ocenené práce, postup do Celoslovenského kola:
Viktória Koningová, Kristián Klokner, Soňa Havlíková, Alžbeta
Paulíniová, Kamila Hudcovičová, Dominika Ďurišová, JanaKarellová
Celoslovenské kolo - Dielo Tvojich rúk
Lacko Krechňák - 2. miesto
Karin Kekeláková - 2.miesto
Cena za kolekciu prác - 1.st.ZŠ
Regionálne kolo - Polícia očami detí
Daniel Braniš - 1.miesto
Erika Kovačičová - 1.miesto
Mária Ďurková - 2.miesto
Moja Trnava
Soňa Havlíková - ocenená práca
Jarmok
Veronika Machovičová - ocenená práca
V rámci Tirnavia Trophy 2009 - 2. miesto
Aktivity a prezentácia na verejnosti
§ 2. ods. 1 j
Projekty
§ 2. ods. 1 k
Výsledky inšpekčnej činnosti
§ 2. ods. 1 l
Materiálno-technické podmienky
§ 2. ods. 1 m
Finančné a hmotné zabezpečenie
§ 2. ods. 1 n
Plnenie stanoveného cieľa
§ 2. ods. 1 o
Úspechy a nedostatky
§ 2. ods. 1 p
Uplatnenie žiakov
§ 2. ods. 2 b
Voľnočasové aktivity
Názov záujmového krúžku | Počet detí | Počet skupín | Vedúci krúžku |
---|---|---|---|
Angličtina hrou 1 | 12 | Mgr. Alena Ištvancová | |
Futbalový I. st. | 13 | Roman Královič | |
Angličtina hrou 2 | 12 | Jana Otočková | |
Aranžérsky | 10 | Mgr. Eva Gábrišová | |
Drienka | 19 | Mgr. Stanislava Borisová | |
Futbalový II. stupeň | 11 | Mgr. Martin Valo | |
Gitarový | 10 | Alena Marhavá | |
Spevácky | 15 | Alena Marhavá | |
Hrajme sa s počitačom 1 | 12 | Mgr. Irena Belicová | |
Hrajme sa s počítačom 2 | 11 | Dušan Caja | |
Internetový | 22 | Mgr. Martin Valo | |
Tanečný | 11 | Sivia Posingerová | |
Mažoretky | 12 | Mária Koprnová | |
Hrajme sa s počítačom 3 | 12 | Sr. Mária -Rita | |
Prijeme dar | 48 | Mgr.Eva Balajková | |
Strelecký 1 | 10 | Sr.Samuela | |
Strelecký 2 | 10 | Sr.Samuela | |
Strelecký 3 | 10 | Sr.Samuela | |
Turistický | 15 | Mgr. Milota Vincová | |
Projektový | 5 | Sr.Samuela | |
Prírodovedný | 16 | PaeDr. Mária Megová | |
Recitačný | 10 | Mária Návojová | |
Šachový | 10 | Mgr. Vojtech Bičan | |
Hip-hop | 11 | Mgr.JanaTajcnárová | |
Športový | 24 | Mgr. Jana Sabová | |
Volejbalový | 12 | Mgr.Alena Ištvancová | |
Trnavienka | 20 | Mgr. Milota Vincová | |
Krúžok umeleckej tvorivosti | 12 | Mgr. Genovéva Kolarovičová | |
Výtvarný 1 | 13 | Mária Návojová | |
Výtvarný 2 | 13 | Mária Návojová | |
Výtvarný 3 | 15 | Mária Návojová | |
Výtvarný 4 | 15 | Mária Návojová | |
Zdravá výživa | 13 | Mgr. Genovéva Kolarovičová |
Dôraz sme kládli tiež na spoluprácu školy a rodiny. Uvedomujeme si navzájom, že škola a rodina sú dva dôležité činitele pri formovaní dieťaťa. Ak jeden z nich zlyhá, skôr či neskôr to pocítime všetci, o čom sa môžeme presviedčať denno- denne v jednotlivých triedach v spojitosti so správaním našich žiakov.
Na hodnotenie školy rodičmi sme použili dotazníky. Našou snahou bolo získať spätnú väzbu na kvalitu školy. Otázky boli zamerané na: možnosť skontaktovania sa so školou, dostatok informácií o škole, spokojnosť s prácou učiteľov, hodnotením žiakov a klasifikáciou, využitím mimovyučovacieho času - záujmová činnosť, výlety, exkurzie a pod.
Z 265 respondentov, ktorí odpovedali na dotazníky celkovo hodnotili úroveň výchovy a vzdelávania za veľmi dobrú. Prejavili spokojnosť s prístupom učiteľov, veľmi ocenili záujmovú činnosť a prácu školského klubu.
Veľkým prínosom pre školu a spoluprácu s rodičmi je školský
sociálny pracovník, školský psychológ a špeciálny pedagóg o činnosti, ktorých sa
možno dozvedieť na stránke školy.
Vedenie školy sa snaží prezentovať činnosť školy na verejnosti.
Spolupracujeme s Gymnáziom A. Merici, s cirkevnou MŠ, s ostatnými školami a MŠ
na území Trnavy, Krajskou knižnicou J. Fándlyho, Detským domovom, Domovom
dôchodcov, CVČ Kalokagatia, Spolkom sv. Vojtecha, Mestským úradom, a pod. .
Nadaní žiaci sa zapájajú do rôznych súťaží, predmetových olympiád,
kde dosahujú v rámci regiónu veľmi dobré výsledky. Na verejnosti úspešne
reprezentujú školu a mesto tým, že sa úspešne zúčastňujú krajských, celoštátnych
súťaží, prípravou programov na rôzne podujatia v meste, cirkevných udalostí a
prezentáciou svojej činnosti v regionálnych novinách.
Škola je každoročne spoluorganizátorom mestského "Detského
maškarného plesu", ktorý je prístupný všetkým deťom z mesta Trnava a blizkeho
okolia.
Škola žije so svojím mesto a je jeho súčasťou.
Vypracovala: Mgr. Alena.Grausová
V Trnave, 5. októbra 2009
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 30.6.2009
§ 2. ods. 2 d
Spolupráca školy a verejnosti
Záver